زمان پایان مذاکرات ماراتن در وین فرا رسیده است


ساعت: 11:17
تاریخ انتشار: 09/04/1401
کد خبر: 1913517

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در گفت‌وگویی درباره قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران، گفت که این اقدام «حداقل موقتا» روند مذاکرات در وین را تضعیف می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری ریانوفستی، میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین در بخشی از گفت و گو با این خبرگزاری با انتقاد از قطعنامه اخیر شورای حکام آژانس علیه ایران گفت: این قطعنامه بسیار نابهنگام بود. ماه ها از مذاکرات برای احیای برجام گذشته است[توافق هسته‌ای] در وین هیچ اتفاقی نیفتاد، عمدتاً به دلیل انتخابات میان دوره ای ایالات متحده.

اولیانوف همچنین گفت: با توجه به اینکه انتخابات به پایان رسیده است، زمان آن فرا رسیده است که دوباره با یکدیگر ملاقات کنیم و ماراتن مذاکره را به پایان برسانیم، همه شرایط برای این کار فراهم است.
او اضافه کرد: [رویکرد] ایران سازنده است و مذاکره‌کنندگان غربی این را می‌دانند، اما به جای نهایی کردن توافق، قطعنامه‌ای ارائه می‌کنند که به طور قطع یا حداقل موقتاً روند مذاکرات در وین را تضعیف می‌کند.
اولیانوف در این رابطه گفت: تناقض این است که این قطعنامه با حمایت چهار کشور غربی مذاکره کننده برای ازسرگیری توافق هسته ای از جمله آمریکا که در گذشته رویکرد مسئولانه تری نسبت به اروپایی ها از خود نشان داده است، صادر شده است. ” .
این دیپلمات روس از رویکرد تروئیکای اروپایی انتقاد کرد[ آلمان، انگلیس و فرانسه] وی در این خصوص گفت: تروئیکای اروپایی به دلایلی بر این قطعنامه ها تکیه می کند، هرچند تجربه نشان می دهد که سازنده نیستند.
به گزارش ایسنا، اظهارات نماینده روسیه در وین به این دلیل است که هفته گذشته در نشست شورای حکام پیش نویس قطعنامه انتقادی از سوی آمریکا و ترویکای اروپایی ارائه شد.[آلمان، فرانسه و انگلیس] تهیه شده برای همکاری ایران با آژانس، پس از رای گیری صادر شد.
محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در حاشیه جلسه شورای دولت گفت: فشار سیاسی و مصوبات راه حل مشکل نیست و ملاک و معیار حل مشکلات این نوع رفتارها نیست. اتهامات سوخت و رفتار آژانس حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید