زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فرا رسیده است

ساعت: 05:52
تاریخ انتشار: 1400/08/20
کد خبر: 1783377

وزیر خارجه الجزایر در سخنانی تاکید کرد که زمان بازگشت سوریه به اتحادیه عرب فرا رسیده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روسیا الیوم، رامتان لامارا، وزیر امور خارجه الجزایر بر لزوم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب تاکید کرد و گفت که سوریه باید بدون دخالت در سیاست آن و اینکه چه کسی کشور را اداره می کند، بازگردد.

به گفته وزیر خارجه الجزایر، کشورش به طور کلی با تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب مخالف است، زیرا این به یافتن راه حل کمکی نمی کند و اکنون آینده داریم و دیدگاه برادران عرب را به کشورهای عربی نزدیک می کنیم. تلاش های ما برای اجرای عدالت در مورد این موضوع است.

وزیر امور خارجه الجزایر همچنین از سفر وزیر امور خارجه امارات به دمشق استقبال کرد و گفت: امیدواریم این سفر در رفع موانع بین سوریه و کشورهای عربی برای رسیدن به وحدت لازم مفید باشد.

دو هفته پیش، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب درباره بازگشت سوریه به اتحادیه گفت: «در حال حاضر برخی کشورها به دنبال بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند. اگر بین طرف های مختلف عربی بر سر پیش نویس طرح بازگشت سوریه به توافق برسد، دمشق می تواند در نشست بعدی اتحادیه عرب به آن بازگردد.

نماینده اتحادیه عرب افزود: نشست بعدی اتحادیه عرب در مارس 2022 در الجزایر برگزار می شود. برخی از کشورهای عربی به تدریج در حال برقراری روابط با سوریه هستند. با این حال، هیچ درخواست رسمی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب وجود ندارد. ابوالغات افزود: کشورهایی مانند الجزایر، عراق و اردن خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند.

این اظهارات زمانی بیان شد که اتحادیه عرب عضویت دمشق را در نوامبر 2011 تعلیق کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید