زمان برگزاری جام جهانی پاراسکی در توهال تغییر خواهد کرد

ساعت: 11:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921737

جلسه مدیرعامل پیست و عضو هیئت رئیسه فدراسیون اسکی برگزار شد.

یکی از اعضای هیئت مدیره فدراسیون اسکی گفت: زمان برگزاری مسابقات جام جهانی پاراسکی در تهال تغییر می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روح اله امداد، مدیرعامل مجموعه تفریحی ورزشی توچال و از اعضای هیات رئیسه فدراسیون اسکی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در این مجموعه سعی کردیم به وظیفه سربازی خود عمل کنیم؛ در حالی که در این مجموعه تلاش کردیم تا به وظیفه خود عمل کنیم. اتفاقات خوب و بزرگ زیادی در این مدت افتاد که باید گزارش کنیم. در شرایط کنونی دشمنان با اغراق سعی کردند فضای ناامیدی و ناامیدی ایجاد کنند و کار ما به آنها نشان داده نشد. در روزهای پنجشنبه و جمعه در بین مردم این مجموعه نشاط و شادابی حاکم است و این برخلاف تصور و اعلام دشمن است که همه غمگین و غمگین هستند. بیش از 4 میلیون نفر در طول سال از مجتمع توچال استفاده می کنند و در این مدت و جمعه 2 هفته پیش رکورد فروش تله کابین را به ثبت رساندیم. مردم زندگی عادی خود را دارند و مشکلی وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: مشکلات اقتصادی به کشور ما آسیب زده است و صنعت گردشگری باید به این مهم توجه کند. اگر این توچال به خوبی به مردم کشور و سایر ملت ها ارائه شود، گام مهمی در احیای اقتصاد برداشته ایم. کشورهای حوزه خلیج فارس در کشور خود ترین ها ایجاد می کنند، اما ما این ترین ها را داریم. طولانی ترین تله کابین مستقیم به طول 15 کیلومتر در توچال، نزدیک ترین پیست اسکی به پایتخت و یکی از مرتفع ترین هتل ها در اینجا قرار دارد. ما 3 درجه حرارت مختلف در مجموعه خود داریم. ایستگاه اول +5، ایستگاه پنجم صفر و ایستگاه هفتم -7 است. در بهار 2 فصل مختلف در مجموعه داریم.

کمک در مورد استفاده از این مجموعه با عنوان: نظر دیپلمات ها و سفرا در مورد استفاده از استراحتگاه بسیار جالب بود. ما روابط مکرری بین رهبران خارجی در توچال داریم. اتفاقات اخیر 25 سال گذشته بی سابقه بوده و ما این تغییرات را در کمترین زمان ممکن انجام داده ایم. ما در یک سال هستیم؛ اگر بخواهیم عملیات زیرساختی انجام دهیم، از تیرماه تا مهرماه زمان داریم. تمامی اتفاقات بازی در زمان کوتاه و سخت کوشی رخ می دهد.

وی دلایل بین المللی بودن پیست توچال را متذکر شد: ما چندین پیست بین المللی در حال فعالیت در کشورمان داریم اما اینجا با استانداردهای جهانی فدراسیون های جهانی است و در بازدید اخیر این گواهینامه تمدید شد و پیست توچال تایید شده.

مدیرعامل مجتمع توچال درباره آخرین تغییرات گفت: در ۲ هفته گذشته بیش از ۷۵۰۰ نفر از خطوط ما استفاده کرده اند. ما در عملیات بازسازی عمرانی، مکانیکی و الکتریکی کار کرده ایم. 10 کیلومتر کابل با ظرفیت مهندسان داخلی تعویض شده و برای افزایش ایمنی خطوط، تمامی سیستم های کنترلی را به سیستم هوشمند جدید مجهز کرده ایم. برای این کار به زیرساخت نیاز داشتیم و زیر تمام دکل ها سنگرهایی برای کار کابل های مخابراتی ساخته شد. تعویض و تعمیر گیربکس ها اتفاق بعدی بود و موتور برق خطوط توسط بهترین های دنیا خریداری و نصب شد. تمام ترمزها تعویض شده است، چرخ های محرک را هم تعویض کرده ایم. ما در تلاش برای بهبود سایر ایستگاه ها برای فصل آینده هستیم. در محوطه ساخت و ساز، کف همه ایستگاه ها به جز 2 ایستگاه، عرشه چوبی بود، بنابراین اگر آتش سوزی می شد، نمی توانستیم آتش را خاموش کنیم. همه چیز جمع شد و یک عرشه بتونی آرمه ریختیم. همچنین از لایه محافظ پلی اورتان برای محافظت از بتن استفاده کردیم. همیشه در ایستگاه 7 بحران داشتیم چون 50 نفر ظرفیت داشت اما به دلیل شناسایی گلوگاه ها آن را به 300 نفر و ایستگاه 5 نیز به 1400 نفر افزایش دادیم. این ایستگاه محل ملاقات کوهنوردان مختلف نیز هست، روز جمعه تعداد زیادی مسافر داریم و همه در ایستگاه جا می گیرند. سیستم گرمایشی هم اصلاح شده تا مشکلی نداشته باشیم. امکانات ایستگاه محدود است و سرویس بهداشتی، سفره خانه، نمازخانه و امکانات مختلف به ایستگاه 5 اضافه شده است. ایستگاه 5 زیباترین ایستگاه کشورمان است و از حلبی آباد به ایستگاهی در شکوه مردم تبدیل شده است.

وی در خصوص سایر اقدامات در این مجموعه گفت: سرمایه گذاری ما از 100 به 150 میلیارد تومان رسیده است و مدیران بالادستی دستور توسعه دیگری داده اند. بحث Stations View یکی از این مباحث است که در زیر اضافه شده است. نزدیکی به شهر مزیت ماست. از تجریش تا اینجا 15 دقیقه راه است و بعد از 40 دقیقه به پیست خواهید رسید. پیست ما به دلیل شیب خوب و عرض بسیار خوب برای تمرین بسیار مناسب است. ما 2 تله اسکی طراحی کردیم و آنها را به پیست اسکی دیگری فروختیم. تردد در استفاده از لوازم خانگی داریم که امسال یک دستگاه دیگر به طول 670 متری اضافه شده است.

عضو هیئت مدیره فدراسیون اسکی درباره همکاری با فدراسیون اسکی گفت: با توجه به اینکه در هیئت رئیسه فدراسیون اسکی نیز عضویت دارم، بازوی اجرایی فدراسیون و کمک آن فدراسیون محسوب می شویم. انتخابی المپیک سال گذشته در تهال برگزار شد و با فدراسیون در رویدادهای مختلف شرکت کردیم. ما در فصل تابستان مسابقه ای برگزار کردیم و فصل آینده مسابقات بین المللی خواهیم داشت.

امداد با اشاره به کارهای انجام شده در این مجموعه برای خدمت به مردم گفت: با تمام وجود فریاد می زنیم اما برد صدای ما محدود است. ما باید از این ظرفیت برای کاری که انجام داده ایم استفاده کنیم. ما تلاش می کنیم خدمات خوبی ارائه دهیم، اما نیاز داریم که رسانه ها به ما کمک کنند. ما به دنبال تبلیغات برای جلب مشتری نیستیم و می خواهیم این مجموعه را به مردم معرفی کنیم. خیلی ها فکر می کنند اسکی و تنیس ورزش های پرهزینه ای هستند اما ما آنها را به گونه ای تعریف کرده ایم که برای عموم قابل استفاده باشد. به فکر شرایط خوبی برای استعدادیابی و استفاده از افراد کم توان اما علاقه مند بودیم. از نظر اقتصادی، اگر بخواهیم قیمت گذاری را واقعی کنیم. این سرمایه گذاری اقتصادی می شود اما همانطور که می خواهیم عموم مردم از تسهیلات بهره مند شوند، همه امکاناتی را که در اختیار داریم زیر قیمت در اختیار مردم قرار می دهیم. با مقایسه قیمت ما با خطوط دیگر، بسیار کمتر است. ما دلیلی داریم که قیمت ها را واقعی کنیم، اما اکنون مجموعه ما بازنده نیست. در جلسه دیروز تصمیماتی در خصوص توسعه طناب زنی ها اتخاذ شد.

وی در پاسخ به سوال دانا مبنی بر اینکه دلیل عدم امکان استفاده عموم مردم از امکانات توچال از نظر سهامداران مجتمع تجاری چیست، پاسخ داد: سهامدار ما با توجه به دیدگاه خود تدابیر و مصوبات خوبی اندیشیده است. در طرح ها برای افزایش سرمایه کمک به بازسازی و نوسازی کرده ایم. مجموعه های دیگر در حال حاضر وارد می شوند اما ما این مشکلات را نداریم و در مسیر 18 کیلومتری پیاده روی خدمات رایگان داریم. ما آبرسانی سراسری نداریم و همه اینها از ظرفیت مجموعه انجام می شود. رقم خاصی برای این هزینه ها دریافت نمی کنیم. دیدگاه سهامداران ما استفاده عمومی است و به ما کمک کرده تا به اینجا برسیم.

امداد درباره میزبانی مسابقات بین المللی گفت: مجید رشید از توچال بازدید کرد و میزبانی جام جهانی پاراسکی در اسفندماه در اختیار این مجموعه قرار گرفت اما مشخصا تغییر آب و هوا داریم. این مسابقات با حضور 55 کشور برای توچال اما در تاریخ دیگری در نظر گرفته شده است. بارندگی هایی که امسال داشتیم خیلی کم بود و در پایین دست بارندگی بیشتری داشتیم. همین که برف کافی نداشتیم دلیل باز شدن پیست دیرتر بود. الان در جاهایی حتی در ایستگاه 7 برف داریم. دلیل دیر باز شدن بارندگی هاست.

مدیر عامل مجموعه ورزشی تفریحی توچال همچنین در خصوص تصادفات رخ داده در این توچال گفت: با توجه به پویایی زمین اسکی و احتمال بالای تصادف و خطرات، هر فصل مصدومیت داشته ایم اما این اتفاق نیفتاده است. منجر به هر گونه جراحت شد. همین چند سال پیش از ناحیه ستون فقرات دچار آسیب دیدگی شد که زمان و تمریناتش به پایان نرسیده بود. با توجه به الزامات اسکی ها تذکرات لازم را می دهیم و حادثه جدی نداشته ایم. بیشتر حوادث برای کوهنوردی بود. سال گذشته تعداد کشته شدگان سوانح هوایی به صفر رسید. سال گذشته ستاد پیشگیری از حوادث را ایجاد و فعال کردیم. تعدادی کوهنورد حرفه ای را در ورودی ها قرار دادیم و اخطارها داده شد، اما 57 امداد داشتیم که نسبت به سال 2019 افت جدی است، این ارتفاعات می تواند محل کشتار باشد، این طبیعت از یک وضعیت تک بعدی می تواند وحشی باشد. آنها باید هشدارهای مربوط به کوهنوردی را جدی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید