تیم ملی بسکتبال بحرین سخت کار خواهد کرد/ افکار و عقاید هاشمی به مرور زمان تغییر خواهد کرد

ساعت: 08:07
تاریخ انتشار: 14/09/09
کد خبر: 1787840

ما نباید زمان را برای مسائل جزئی تلف کنیم.

مربی و کارشناس بسکتبال ایران گفت: در کشور رقیب بازی سختی داریم اما قطعا تیم ملی هماهنگ تر و عملکرد بهتری نسبت به بازی اول خواهد داشت.

البرز آبکنکاری مربی و کارشناس بسکتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی راه دانا; وی در خصوص عملکرد تیم ملی بسکتبال مقابل بحرین گفت: اولین نمایش تیم ملی بسکتبال را با تیمی جدید شاهد بودیم که البته نمی شد از نبود 2 ستاره تیم ملی چشم پوشی کرد. تیم ملی مقابل بحرین ریتم خوب و منظمی نداشت که طبیعی است.

وی در ادامه صحبت های خود اینگونه بیان کرد: کوارتر اول بازی اول هماهنگ و تست شده بود اما در کوارتر دوم و سوم ایران اطراف خود را بر حریف نشان داد. در سه ماهه اخیر تغییرات و مدیریت زیادی رخ داده است که ممکن است با اختلاف امتیاز کاهش یافته باشد.

مربی سابق تیم بسکتبال جوانان افزود: در نهایت تیم ملی با تیم های معتبر خارجی بازی دوستانه انجام نمی دهد و معمولا در اولین دیدارها هماهنگی بین بازیکنان تقویت می شود. علاوه بر این بازیکنان چیز زیادی نمی دانستند و لژیونر اصلی ما تمرین خاصی با تیم نداشت.

وی همچنین گفت: بازگشت مهدی کامرانی و عسگر کاردوست نیز از نکات جالب این تیم بود. به مرور زمان تفکر جدید و نگاه جدید در تیم ملی جا می گیرد و تیم به ریتم و هماهنگی خوبی می رسد.

آبکناری در خصوص تغییر ترکیب تیم ملی بسکتبال گفت: مصطفی هاشمی مربی باتجربه و با سابقه ای خاص است که در رشد و توسعه بسکتبال نقش داشته است. این ستاد رزومه خوبی هم دارد و اگر بخواهیم از مربی ایرانی برای تیم ملی استفاده کنیم، تنها 3 گزینه می توانیم داشته باشیم که هاشمی یکی از آنهاست.

وی ادامه داد: اما باید به این کادرفنی و تیم ملی زمان دهیم تا به مرور زمان تاکتیک های مورد نظر و تغییرات لازم را شکل دهند. بازیکنان جدید و قدیم باید به ایده های جدید کادرفنی عادت کنند تا تیم ملی بسکتبال قدم جدیدی بردارد.

سرمربی سابق تیم ملی با اشاره به حواشی چند ماه اخیر به بازیکنان گفت: فکر نمی کنم بسکتبال ایران آنقدر کار کرده باشد که وقت خود را صرف مسائل جزئی نکنیم. بهتر است از این نیروها برای پیشرفت و رشد بسکتبال استفاده شود. هاشمی هم کاریزما و اقتدار جمع شدن یک تیم ملی را دارد و از یک یا چند مصاحبه نمی توان چیزی را قضاوت کرد.

وی در خصوص دعوت از دو بازیکن باتجربه در تیم ملی بسکتبال تصریح کرد: استفاده از کامرانی و کاردوست بستگی به سلیقه و نیاز سرمربی دارد و هاشمی قطعا به یک بازیکن باتجربه در پست بازیساز و گارد نیاز داشت. اگر هنوز ستاره‌های بزرگ‌تری هستند که در یک تیم بازی می‌کنند، به این معناست که ما نتوانستیم استعدادیابی کنیم و حمایت کنیم و جوان‌ترها هم نتوانستند کیفیت مورد نیاز مربی ملی را ارائه کنند.

آبکناری با تاکید بر درخشش ستارگانی چون محمد جمشیدی و ارسلان کاظمی زیر نظر مصطفی هاشمی در اولین دیدار خاطرنشان کرد: سرمربی تیم ملی قدرت بیشتری نسبت به قبل به این بازیکنان داد و نگاه مربیان متفاوت است.

وی در پایان درباره دیدار مقابل بحرین در منامه گفت: بازی سختی در کشور رقیب داریم و بازیکنان خارجی بحرینی ها هم می توانند بازی کنند. با این حال تیم ملی بسکتبال ایران قطعا هماهنگ تر و عملکرد بهتری نسبت به بازی اول خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید