تلاش دشمن این است که عقاید خود را حمل کند و جغرافیای افکار خود را در سطح جهانی گسترش دهد


ساعت: 21:27
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1895130

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن می خواهد جغرافیا درست کند. جغرافیای سیاسی مطلوب آرمان‌ها و آرمان‌های آن تحت غرب‌سازی، جهانی شدن، فرهنگ اقتصادی، جهانی شدن ایدئولوژی، جهانی شدن فرهنگ، ایمان، سیاست، اقتصاد و هر چیز دیگری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز یکشنبه سیزدهم شهریور ماه در دوره آموزشی و توسعه مدیران و اعضای هیات علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام (دوره شهید فخری زاده) که در جوار بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی الرضا علیه السلام برگزار شد. شاد با تسلیت ایام سوگواری بر آل الله و بیان اینکه اعضای هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) رسالت دشوار نشر حقیقت کنونی مفهوم هویت حسینی را بر عهده دارند. وی در سطح جامعه و جهان گفت: امام حسین(ع) مظهر جهاد بود. هر فضیلت اخلاقی را در نظر داشته باشیم، امام حسین (علیه السلام) مظهر کامل آن است. جهاد، شهادت، تسلیم، خشوع، ایثار، طهارت نفس؛ هر چه فضیلت است در این حقیقت متعالی ظاهر می شود; بنابراین وقتی از این نام صحبت می کنیم باید آثار و جذابیت این شخصیت جاودانه و تمام نشدنی هستی نیز نمایان شود.

وی افزود: نامی که برای این دانشگاه انتخاب شده تنها به دلیل ظاهر و جدایی آن از سایر دانشگاه های کشور و جهان نیست، بلکه زمانی که نام امام بر این دانشگاه می درخشد به این معناست که این نام همه ویژگی ها را دارد. و شکوه او باید در بدنه دانشگاه جاری شود.



فلسفه قیام امام حسین (ع) جاودانگی اسلام ناب بود

سرلشکر سلامی تاکید کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) جاودانگی اسلام ناب است و این فلسفه انقلاب اسلامی و دانشگاه ماست.

وی افزود: دانشگاه جامع به معنای جامعیت همه علوم است و همچنین می دانیم که علوم انسانی روح، معنا و حیات جهان را شکل می دهد و علوم جزئی، علوم تجربی مانند ریاضی، فیزیک، شیمی و مانند آن. ظواهر، مظاهر جسمانی زندگی و زندگی را بیان می کند و از ترکیب این دو حقیقت هویت معنوی معناداری همانند انسان شکل می گیرد و دانشگاه باید در جهت ارتقاء آن تلاش کند. این دو حقیقت مرتبط با هم

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه غرب سال هاست افکار خود را در بین فرهیختگان جوامع مختلف گسترش داده است، گفت: امروزه بیشتر دانشگاهیان به مطالعه ژئوپلتیک و علم جغرافیا و تأثیر آن در سیاست و تأثیرگذاری بر علم جغرافیا می پردازند. سیاست بر قدرت با منطق غرب و از سوی دیگر ما دانشگاهی می خواهیم که پیوند معنادار علوم انسانی و تجربی را در فضای اندیشه و تفکر و ارزش های اسلام و زیبایی و شکوه را نشان دهد. تمدن اسلامی.

وی فلسفه دانشگاه امام حسین علیه السلام را تداوم معرفت، بینش، نگرش و اندیشه الهی اسلام و پرچمدار بودن در این عرصه خواند و تاکید کرد: می گوییم دانشگاه نقطه علمی می شود. مرجع، یعنی سازنده نظام از مختصات علمی جهان، اینها آرمان هستند، دور و دست نیافتنی نیستند. یعنی سیستم مختصاتی که هر دانشگاه با نقطه شروع خود می سنجد. ایجاد سیستم مختصات برای سنجش و تعیین جایگاه علمی سایر دانشگاه هایی که چنین دانشگاهی در نظر گرفته می شود.

تلاش دشمن این است که عقاید خود را حمل کند و جغرافیای افکار خود را در سطح جهانی گسترش دهد

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دانشگاه امام حسین (ع) سرزمین و قلب جهاد علمی انقلاب اسلامی است گفت: دشمن می خواهد جغرافیا ایجاد کند. جغرافیای سیاسی مطلوب آرمان‌ها و آرمان‌های آن تحت غرب‌سازی، جهانی شدن، فرهنگ اقتصادی، جهانی شدن ایدئولوژی، جهانی شدن فرهنگ، ایمان، سیاست، اقتصاد و هر چیز دیگری است. غرب می گوید من باید “ایده های کلی” ایجاد کنم. جهان باید حول محور افکار غربی شکل بگیرد. این توصیف از غرب مربوط به قرن بیست و یکم است.

وی با بیان اینکه ما باید علم الهی اسلام را گسترش دهیم، ادامه داد: تا زمانی که حقیقت علمی اسلام پذیرفته نشود، پذیرفتن مصادیق علمی آن دشوار است و تا زمانی که مصادیق عینی کامل و زیبا نسازیم، منطق ما پذیرفته نمی شود. بله مدل و مفهوم به هم متصل هستند، دانشگاه نقطه اتصال مدل و مفهوم است و این فلسفه دانشگاه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان بر استفاده مستمر تمامی استعدادهای کشور از دانشگاه تاکید کرد و گفت: با حوزه های علمیه و طلاب عزیز تماس بگیرید و با تمامی مراکز علمی و فنی تماس بگیرید. از هر کجای دنیا دانش کسب کنید. علم میراث همه بشریت است. علم حقیقی، علم مفید، علم ناب، علم الهی است.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دانشگاه امام حسین (ع) به عنوان دانشگاهی پیشرو و نمونه شناخته می شود و این روند باید ادامه داشته باشد، گفت: هیئت علمی ما باید دارای تحقیقات مستمر و فضای علمی غنی و قوی باشد تا الگویی برای دانشجویان شوند. نگران نباشید هر جامعه ای بازتابی از ذهن ها و افکار است. جامعه بدون اندیشه هویت ندارد. استقلال با دانش، با درک، با درک شروع می شود. استقلال علمی، استقلال در فهم، استقلال در فرهنگ، این حقیقت استقلال است; در این فضا کار کنید، فکر کنید، بیافرینید، دانش جدیدی کسب کنید. به سمت خطوط مقدم حرکت کنید. پرچم امام حسین (علیه السلام) باید در صفوف مقدم و در بالاترین مقام آن برافراشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید