برگزاری سطح سوم جام جهانی نقطه عطف کار ما در سال جدید است/هدف فدراسیون تنیس میزبانی جام دیویس خواهد بود.


ساعت: 07:51
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818450

حضور صافی در گرند اسلم حاصل حمایت استعدادها بود

رئیس فدراسیون تنیس گفت: سیاست اصلی فدراسیون این است که بتوانیم استعدادهای بیشتری را در کشور کشف و شکوفا کنیم و از تیم ملی در مسابقات بین المللی و بین المللی حمایت کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رسانه رسمی فدراسیون تنیس، داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس با اشاره به اتفاقات مهم سال 1400 گفت: تنیس در ایران عرصه ای است که مغفول مانده است و هنوز مسائلی وجود دارد که باید به آن توجه شود. حل شود. اما با وجود همه محدودیت ها، سال گذشته اتفاقات مهمی افتاد.

وی افزود: مهمترین موضوعاتی که به آن پرداخته ایم استعدادیابی، حمایت از قهرمانان و ملی پوشان، آموزش، ایجاد زیرساخت ها، توجه ویژه به توسعه و استخراج سخت افزار از جمله زمین های تنیس است که دستور اکید وزیر اداره ورزش و جوانان گفت: در پایان سال توانستیم به برخی از این اهداف دست پیدا کنیم.

رئیس فدراسیون تنیس گفت: یکی از اتفاقات تاریخی ورزش کشور در سال 1400 رخ داد و خانم مشکات الزهرا صافی موفق شد در مسابقات گرند اسلم به میدان برود. این نتیجه حمایت از استعدادها بود. روندی که سال گذشته شدت گرفت و سال آینده نیز با برنامه ریزی بهتر نسبت به بازیکنان مستعد تیم ملی ادامه خواهد داشت. سیاست اصلی فدراسیون این است که بتوانیم استعدادهای بیشتری را در کشور کشف و شکوفا کنیم و در مسابقات خارجی و بین المللی از ملی پوشان حمایت کنیم.

عزیزی افزود: تنیس یک ورزش انفرادی است اما فدراسیون را باید پشتیبان قهرمانان این رشته دانست. فدراسیون سال گذشته با تمام امکانات و ظرفیت از تیم ملی و تنیسورها حمایت کرد. سعی کردیم اعزام بازیکنان به مسابقات مختلف را آسان کنیم و از کمک دریغ نکردیم.

وی همچنین گفت: در روزهای منتهی به دهه 1400 تغییراتی در چندین بخش از فدراسیون ایجاد شد و امیدواریم دوستانی که به تازگی به جامعه ما اضافه شده اند بتوانند راهی را که در پیش گرفته اند ادامه دهند. بار دیگر از زحمات همکارانم به ویژه فرزین ضیاء آذری به عنوان دبیر فدراسیون و مهرافزا منوچهری به عنوان نایب رئیس بانوان قدردانی می کنم و برای شاهرخ کشاورز دبیر جدید و اشرف گنجوی سرپرست ریاست جمهوری آرزوی موفقیت دارم. از زنان

عزیزی گفت: تنیس ایران در انتظار روزهای بزرگ است. در سال 1401 مسابقات بیشتری در تقویم فدراسیون داریم که مهمترین آنها برگزاری مسابقات سطح سه برای اولین بار در کشور است. این نقطه عطف کار ما خواهد بود. امیدواریم تنیسورهای کشورمان در تمامی مسابقات درخشش چشمگیری داشته باشند.

یکی از دغدغه های فدراسیون در سال 1401 انجام برنامه ریزی هدفمند در کمیته مردمی بود تا با این اقدامات راه را برای ارتقای ورزش تنیس هموار کند.

وی در خصوص دیدار با وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: روز گذشته به همراه چند تن از مدیران فدراسیون به مناسبت آغاز سال جدید با سجادی و معاونان وی در وزارت ورزش دیدار کردیم. خوشبختانه کادر وزارت ورزش و همچنین کمیته ملی المپیک در رشته تنیس حضور دارند و مطمئنا این کادرفنی می توانند امسال کمک زیادی به فدراسیون کنند. صالحی امیری در این مدت همواره حامی فدراسیون تنیس بوده و حمایت های مفیدی از تیم ملی داشته است.

عزیزی افزود: امیدوارم امسال شاهد ایجاد اتحادیه ای کم نظیر بین خانواده بزرگ و محترم تنیس کشور و تعیین کننده رشد و شکوفایی تنیس ایران باشیم. این امر تنها با همدلی و حمایت همه حامیان این عرصه محقق خواهد شد.

عزیزی هدف فدراسیون را میزبانی دیویس کاپ در سال 1401 دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت جام دیویس، سعی می کنیم با میزبانی این مسابقات میزبان کشورهای آسیایی و بعد از ماه مبارک رمضان اردوهای آماده باشیم. تیم ملی تشکیل خواهد شد. خوشبختانه از سوی دیگر تعداد زیادی از بازیکنان بزرگسال برای ارتقای جایگاه خود در رنکینگ جهانی در مسابقات بین المللی شرکت کرده اند که خوب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید