زمان و مکان برگزاری هشتمین جشنواره فیلم شهر تعیین شد


ساعت: 12:07
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880164

هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از 6 تا 31 تیرماه سال جاری در پردیس سینمایی گالری ملت برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر در 6 بخش «مسابقه سینمای ایران»، «مسابقه بین‌المللی سینما»، «مسابقه محله»، «مسابقه تبلیغات و اطلاع‌رسانی سینمای ایران»، آفرینش‌های «مسابقه هنری شهری» و «جنبی» برگزار می‌شود. از 27 تا 31 تیرماه خواهد بود

بخش مسابقه بین المللی فیلم نیز در دو بخش مسابقه بین المللی و ویژه با هدف شناسایی آثار خلاقانه و تاثیرگذار سینمای جهان در حوزه شهرها و حکمرانی شهری و ایجاد فضایی برای تبادل تجربه و ایده بین شهرهای سراسر جهان مسابقه محله با هدف ثبت آثار خلاقانه و فیلم های زیبا و تاثیرگذار از گوشه و کنار شهرهای ایران و تهران در دو بخش مسابقه و ویژه برگزار می شود که بخش آن شامل موبایل و تولید کوتاه «مستند خبری» است. بخش «ویژه شهر تهران» نیز شامل فیلم‌های داستانی یا مستندی است که با موضوع تهران ساخته شده‌اند، فارغ از اینکه نویسنده در تهران زندگی می‌کند یا خیر.

بخش «مسابقه سینمای ایران برای تبلیغات و اطلاع رسانی» شامل عکس، پوستر، آنونس و تیزر فیلم در بخش «مسابقه سینمای ایران» با موضوعات جشنواره است. همچنین «مسابقه آفرینش هنر شهری» امسال برای اولین بار در بخش‌های گرافیکی (بیلبورد، تبلیغات محیطی متحرک مانند وسایل نقلیه عمومی، دیجیتال، عرشه‌های ترانزیت و پل)، المان‌های شهری (تندیس، سورد و مجسمه)، عکس و پوستر ، تابلوهای محیطی (نقاشی روی سطح؛ دیوار؛ کاشی کاری، سرامیک و نقاشی دیواری) و تیزر شهری در دو محور زیبایی شناسی بصری و اطلاع رسانی با موضوع آزاد (فرهنگی، تجاری و …) برگزار می شود.

بخش «جنبی» نیز غیررقابتی است و فرصتی برای تبادل نظر و تجربیات هنرمندان داخلی و خارجی و ایجاد بستر مناسب برای ارزیابی وضعیت خلاقیت فیلمسازان است که شامل نمایش های ویژه، جشن ها، نقد و بررسی آثار، جلسات تخصصی و غیره .ن.

پردیس سینمایی گالری ملت به عنوان محل برگزاری این دوره از جشنواره فیلم شهر دارای 11 سالن سینما و یک سالن چند منظوره برای نمایش فیلم، همایش، اجرای تئاتر و کنسرت است. این مجموعه پیش از این میزبان دوره های قبلی جشنواره فیلم شهر و جشنواره فیلم فجر بوده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید