برگزاری ۲۸۰ رویداد ویژه‌ جشنواره کودک در محله‌های شهر اصفهان/ همکاری هزار نوجوان با جشنواره

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج اصفهان، علی قاسم‌زاده در نشست خبری سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان گفت: انتظار می‌رود جشنواره فقط به سالن‌های سینما محدود نشود و به‌همین دلیل امسال ۲۸۰ رویداد ویژه‌ در محله‌های شهر اجرا می‌شود.

وی بیان داشت: این جشنواره گشایش افقی برای آینده است و امیدوارم کودکان و نوجوانان در تمامی کشور و حتی جهان بتوانند در این رویداد حضور داشته باشند.

شهردار اصفهان افزود: جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان وارد فرهنگ و حافظه تاریخی مردم اصفهان و برگزاری آن از مطالبات اصلی مردم شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: هزار نوجوان در فرآیند برگزاری جشنواره به عنوان داور و خبرنگار فعالیت دارند و هر روز از صبح تا ظهر میزبان حضور هزار دانش‌آموز در سالن‌های سینما خواهیم بود.

قاسم زاده گفت: در روزهای برگزاری و اکران فیلم‌های جشنواره، در فاصله صبح تا ظهر، سالن‌های سینما میزبان هزار دانش‌آموز هستند و سالن‌های سینما امسال شاهد حضور انبوه مخاطبان اصلی این جشنواره خواهند بود.

شهردار اصفهان اضافه کرد: درکنار جشنواره، هفتمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان هم برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند تا ۱۳ آبان برای حضور در این المپیاد درخواست خود را ثبت کنند و تا امروز بیش از ۴۰۰ اثر دریافت شده است.

وی با بیان اینکه در سالن اجلاس ۸۰ غرفه برای ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی توسط تشکل‌های فرهنگی حوزه کودک و نوجوان به خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها تدارک دیده شده است، افزود: همچنین نشست‌های فرهنگی و هنری با حضور هنرمندان و مجریان کودک از ۱۸ تا ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود.

این مقام مسئول در ادامه با بیان اینکه نوجوانان بزرگ‌ترین سرمایه اصفهان برای تداوم و ارتقا جشنواره هستند، گفت: امسال کلید احداث حداقل 2 سالن سینمای کودک در شهر رویاها را رقم خواهیم زد و امید است در سال آینده از ظرفیت این سالن‌ها استفاده شود.

قاسم زاده بیان داشت: امیدواریم که روزی در ایام جشنواره شاهد حضور کودکان و نوجوانان اقصی نقاط کشور و حتی جهان در کنار کودکان و نوجوانان اصفهانی باشیم.

شهردار اصفهان در پایان گفت: جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان وارد تار و پود هنر و فرهنگ اصفهان شده و خوشحال هستیم که اصفهان میزبان یک رخداد بین‌المللی است و امیدواریم بتوانیم حق جشنواره را ادا کنیم.

جشنواره فیلم کودک


آیا این خبر مفید بود؟


دیدگاهتان را بنویسید