هیئت انتخاب 5 بخش جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را تقدیم حضورتان می کنیم

ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۷
کد خبر: 1801256

دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، هیئت انتخاب مسابقه تئاتر نوجوانان، مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه تئاترهای آیینی و سنتی، تئاتر فراگیر و نمایش های کودکان و نوجوانان تا 18 سال را معرفی کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آناهیتا غنی زاده، زهره بهروزی نیا، الکا هدایت، ناصر آویژه، بهمن صادق حسنی، هادی حسنعلی، مزدک مهیمنی تئاتر آئینی و سنتی، فراگیر و نمایش های کودکان و نوجوانان زیر 18 سال از جشنواره بیست و هفتم تقدیر و انتخاب خواهند کرد.

این هیئت انتخاب از 25 اثر در بخش مسابقه کودک، 49 اثر در بخش مسابقه تئاتر خیابانی، 36 اثر آیینی و سنتی (چادر، قصه خوانی و نمایشنامه خوانی)، 10 اثر در تئاتر فراگیر و 36 اثر در بخش کودک و نوجوان. و نوجوانان» (تا 18 سال) مورد ارزیابی قرار می گیرند و از بین آنها آثار بیست و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان انتخاب می شوند. هیئت انتخاب این بخش ها همگی از هنرمندان پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی به ویژه نمایش های کودک و نوجوان هستند.

بچمن صادق حسنی یکی از با سابقه ترین کارگردانان و بازیگران تئاتر کشور است که در حال حاضر مسئولیت انجمن هنرهای نمایشی گیلان را بر عهده دارد. صادق حسنی علاوه بر حضور همیشگی در عرصه تئاتر، حضور فعالی در عرصه سینما و تلویزیون دارد.

آناهیتا گانی زاده دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است که علاوه بر ارائه نمایش های متعدد برای کودکان و نوجوانان، مطالعات مختلفی در زمینه تئاتر کودک و نوجوان دارد. انتشار ده ها مقاله و کتاب «نمایش خلاق» از فعالیت های این هنرمند است.

ناصر آویژه بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر کودک و نوجوان; او همچنین در کارنامه هنری خود بیش از 30 نمایش و برنامه تلویزیونی را کارگردانی کرده است. «جعبه مروارید»، «طلسم شهر قصه» و «مش مش قلی خانه» از جمله آثار این هنرمند است.

زهره بهروسی نیا هنرمند پیشکسوت تئاتر و عضو هیئت علمی دانشکده فیلم و تئاتر است. این هنرمند در عرصه نمایش عروسکی، نمایش های متعددی از جمله «ستاره آبی»، «آخرین گل» و «رویا» را در کارنامه هنری خود کارگردانی کرده است.

هادی حسنعلی بازیگر و کارگردان عروسک با مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است. این هنرمند عرصه تئاتر کودک و نوجوان سوابق زیادی در زمینه آموزش تئاتر به کودکان و توانبخشی کودکان با تئاتر دارد.

مزدک مهیمنی نمایشنامه نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر و از فعالان عرصه کودک و نوجوان است. این هنرمند استان همدان در کارنامه هنری خود نمایش هایی چون «چرکولک»، «یار گلهاف» و … را اجرا کرده است.

الکا هدایت، نویسنده، بازیگر، کارگردان و بازیگر تئاتر از کودکی در عرصه هنرهای نمایشی فعالیت داشته است. او تا به حال چندین نمایش را در زمینه نمایش عروسکی و تئاتر کودک و نوجوان کارگردانی کرده است که می توان به «هوشنگ لک پشته»، «سورپرایز» و … اشاره کرد.

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با هدف تقویت مهارت‌ها، آگاهی و اعتماد به نفس کودکان زمینی ایران از طریق نمایش، اسفندماه سال جاری با شعار «تئاتر، پرواز پروانه‌های خیالی» در شهر تهران برگزار می‌شود. شهر تاریخی همدان .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید