«غایب» در جشنواره کتاب های مذهبی کودک و نوجوان می درخشد

ساعت: 10:18
تاریخ انتشار: 1400/08/08
کد خبر: 1779992

کتاب «غایب» نوشته حسن بیانلو در چاپ سوره مهر به عنوان اثر برگزیده در نخستین جشنواره کتاب های دینی کودک و نوجوان معرفی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این کتاب که پیش از این در اولین جشنواره کتاب دینی کودک و نوجوان در گروه شایسته ارزیابی قرار گرفته بود، در پایان این مراسم که با حضور سید علی عسگر میرباقری فرد، رئیس انجمن ترویج زبان ایران و کشور برگزار شد. ادبیات، مریم جلالی، رئیس کارگروه ترویج زبان و ادبیات فارسی انجمن ادبیات کودک و نوجوان و دبیر علمی جشنواره، باکر میرعبدالهی، مدیرکل منابع کتابخانه های عمومی، سیدعلی کاشفی حنصاری، نویسنده، منتقد. و پژوهشگر حوزه ادبیات کودک و نوجوان و جمعی از نویسندگان، ناشران و دوستداران ادبیات کودک، به عنوان یکی از آثار برگزیده این جشنواره معرفی شد.

«غایب» داستانی زندگینامه ای است که به شیوه ای مفرح برای نوجوانان و جوانان نوشته شده است. این کتاب مصور داستانی است درباره داستان امام زمان (عج) که به زبانی ساده و آزاد برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است. نویسنده برای نگارش کتاب غایب به منابع اولیه و قدیمی مراجعه کرده و در خلال این داستان ها بیشتر به شخصیت امام عصر(عج) پرداخته و حال و هوای زمان خود را برای نوجوانان و جوانان بازگو کرده است. . بزرگترین چالش بیانلو در نوشتن غایب این بود که داستان او درباره قهرمانی بود که به محض تولد ناپدید شد و در زمان حیات امام حسن عسکری (ع) و حتی پس از شهادت، بیشتر عمرش را غیبت سپری کرد. سعی می کرد مدام زندگی نامه این امام بزرگوار را بگوید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید