انتشار فراخوان دومین رویداد تئاتر کودک و نوجوان مسجد قزوین

رئیس اداره هنرهای نمایشی استان قزوین گفت: اولین مرحله این رویداد سال گذشته برگزار شد که در آن 12 نمایش در قالب 110 اجرا در 75 مسجد در 15 شهرستان استان قزوین تولید شد و حدود 5 هزار نفر در آن حضور داشتند. این مجموعه از برنامه های تئاتر پرمخاطب بچه های مسجدی در سطح استان بهره بردند.

وی گفت: در حال حاضر برای دوره جدید بچه های تئاتر مردمی مسجد دعوت نامه اعلام شده است و هدف از این رویداد فعال سازی و ساماندهی گروه های تئاتر مردمی استان برای ارتقای کیفیت اجرا است. فعالیت گروه های تئاتر مردمی با توجه به حضور اساتید، تولید آثاری با محتوای مناسب می باشد.با فضا و ظرفیت ارائه تئاتر در مساجد، برنامه ریزی، کارگردانی و تشویق گروه ها برای ارائه مطلوب تئاتر در مساجد استان می باشد. برای جذب حداکثری مخاطبان از افراد در هر گروه سنی.

سید قوامی گفت: این رویداد و همایش در دو مرحله برگزار می شود که یکی از آنها صحنه اجرای محله است. هر محله ای که مسجد و گروه تئاتر داشته باشد می تواند در این جشنواره ثبت نام کند. مرحله دوم برگزاری همایش استانی است که آثار برگزیده در مرحله اول پس از داوری اجازه ورود به مرحله دوم و همایش استانی را دارند.

وی با اشاره به زمان برگزاری این رویداد افزود: 6 آذر تا 19 بهمن ماه سال جاری زمان اجرای عمومی برای عموم است. به طور مشخص از بین آثاری که در این همایش ها شرکت می کنند، بین 5 تا 8 اثر برای شرکت در همایش استانی انتخاب می شود و هر یک از این گروه ها از 3 بهمن تا 16 اسفندماه باید حداقل ده اجرا در پنج مسجد تعیین شده در شهر داشته باشند. شهرها و روستاهای استان به

رئیس اداره هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین تصریح کرد: در تلاش هستیم تا از این گروه ها حمایت های مادی داشته باشیم و تفاوت سال گذشته این است که جوانان و نوجوانان فعال در حوزه های هنری مساجد با حضور اقشار مختلف مردم حمایت می شوند. یک مربی و آنها نمایشنامه می سازند.

سید قوامی گفت: سفرهای زیارتی و محصولات آموزشی از جوایز این رویداد است و همچنین می توانیم به عنوان کاروان نمایشی بچه های مساجد فرصتی را برای گروه های برگزیده ایجاد کنیم تا در همایش ملی شرکت کنند و نمایش های چرخشی در سراسر کشور داشته باشند.

وی افزود: فرصت دیگر در بخش جوایز، ارائه نمایش‌های برجسته در سالن‌های تئاتر حرفه‌ای تهران است و علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد می‌توانند با حوزه هنری یا گروه خود به نشانی www.art fest.ir با شماره زیر تماس بگیرند. دفتر محافل هنری و جشن های سراسر کشور» و ما نیز از این گروه ها حمایت می کنیم.

لازم به ذکر است با توجه به ثبت بیش از 150 اثر نمایشی با مضمون و محتوای مناسب برای اجراهای مسجدی حتی اگر گروهی نیاز به متن نمایشی داشته باشد می توانیم از آنها حمایت کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید