اجرای گام سوم تئاتر مردمی کودک از مسجد قزوین


حوزه هنری گل سرسبد تئاتر محبوب بچه های مسجدی است

وی افزود: گل سرسبد این نوع تئاتر که بعد از انقلاب شکل گرفت، حوزه هنری است و هدف آن حضور در مکان های پر مخاطب است و به همین منظور این مراسم در مساجد شهر برگزار می شود. استان.”

معاون حوزه هنری استان قزوین گفت: استعدادیابی، ایجاد مخاطب و گروه جدید از جمله مواردی است که در تئاتر کودک و نوجوان مسجد در حال تحقق است.

این مسئول با اشاره به رسالت پرورش مخاطب در آثار هنری گفت: بر اساس این ماموریت بچه های مسجد در مکان های مختلف به اجرای نمایش می پردازند و هنرمند هنرمند است.

تئاتر کودک و نوجوان مسجد با حمایت نهادهای مختلف رونق خواهد گرفت

ملاذینل تاکید کرد: برای رونق تئاتر کودک و نوجوان در مسجد نیازمند همگرایی و حمایت نهادهای مختلف هستیم که در این زمینه نقش آفرینی کنند چرا که اجرای آن رشد کمی و کیفی آثار را به همراه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: این هنر باید تحول آفرین بوده و زمینه ساز تحول در اکوسیستم باشد.

25 استعداد درخشان در زمینه نمایش را کشف کنید

سید قاسم سید قوامی با اشاره به راه اندازی طرح استعدادیابی تئاتر مردمی کودک و نوجوان مسجد در مرداد ماه سال گذشته، گفت: 22 گروه در مراسم محرابیان در سال 1400 ثبت نام کردند و نتیجه مصاحبه انتخاب 25 استعداد درخشان هنرهای صحنه مردمی بود. .

وی افزود: در نهایت از 18 گروهی که شعر این نمایش را در اختیار داشتند به 12 گروه حق حضور در این مراسم داده شد.

مدیر واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قزوین از اجرای دو مرحله نمایش مردمی توسط بچه های مسجدی خبر داد و گفت: گام سوم از امروز تا 29 اردیبهشت ماه با ارائه پنج اثر در قالب 52 اجرا در 21 مسجد برگزار می شود.

این مسئول ادامه داد: در مجموع 11 نمایش و 110 اجرا در 75 مسجد خواهیم دید و در نهایت 3 اثر برگزیده به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال می شود.

سید قوامی گفت: از دیگر برنامه های حوزه هنری قزوین اجرای تئاترهای آپارتمانی است که فاز اول آن به صورت آزمایشی در چند آپارتمان منتخب برگزار می شود و دغدغه های موجود را رفع می کند.

وی در پایان گفت: تقسیم تئاتر به مخاطب عام و خاص اشتباه است و در این رویداد بدون واسطه با مخاطب ارتباط برقرار می کنیم. در پایان این نشست پوستر جشنواره افتتاح شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید