فرهنگ مهم ترین عامل در تعیین محل خواستگاری / مکان رسمی بهترین گزینه برای برگزاری مراسم

ساعت: 12:43
تاریخ انتشار: 14/08/08
کد خبر: 1780365

به جرات می توان گفت که مراسم خواستگاری یکی از مهم ترین برنامه های زندگی یک جوان است و این که این مراسم چگونه و در کجا برگزار می شود و یا چه سوالاتی در این مراسم مطرح می شود بسیار مهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ به جرات می توان گفت که مراسم خواستگاری یکی از مهم ترین برنامه های زندگی یک جوان است و بسیار مهم است که این مراسم چگونه و در کجا برگزار می شود یا در این مراسم چه سوالاتی مطرح می شود.

در بسیاری از مواقع عدم موفقیت خواستگار باعث می شود یکی از طرفین شخصیت طرف مقابل را درک نکند و فرد شکست بخورد، بنابراین باید در این زمینه توجه زیادی شود.

برگزاری مراسم خواستگاری در خانه به من احساس امنیت می دهد

راضیه علیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی گفت: فرهنگ خانوادگی ما به گونه ای است که وقتی فردی قصد خواستگاری دارد، پسر و خانواده اش در خانه حضور دارند و در جمعی که من و پدر و مادرم حضور داریم، موضوع را مطرح می کنند.

وی افزود: پس از صحبت های اولیه با پدر و مادرم، پس از موافقت بزرگترها، گفتگوهای بیشتری بین دختر و پسر در خانه رد و بدل می شود.

علیاری با اشاره به اینکه برگزاری مراسم خواستگاری در منزل بسیار حائز اهمیت است و همیشه در خانواده ما در خانه برگزار می شود، افزود: برگزاری مراسم ایمن در منزل بسیار ایمن است و چون دانش کافی وجود ندارد بهتر است انجام شود. در خانواده با پدر و مادر و سپس آشنایی بیشتر در جای دیگر انجام شود.

خواستگاری مهمترین قدم در شروع یک رابطه است

رضاپور روانشناس در گفت و گو با جهانبین نیوز; وی با اشاره به مکان مناسب برای برگزاری مراسم خواستگاری گفت: قطعا یکی از مهم ترین مراحل شروع زندگی مشترک مرحله خواستگاری است.

وی با بیان اینکه این موضوع که خواستگاری کجا و چگونه انجام می شود بسیار مهم است و این شرایط و ویژگی ها باید مورد توجه مردم قرار گیرد، گفت: در مورد محل خواستگاری باید گفت که بهترین مکان برای آن خواستگاری است. چهارشنبه رسمی

رضاپور یادآور شد: از آنجایی که در این مراسم نیاز به تبادل اطلاعات مهم و اشاره به موضوع مهمی است، باید به بحث مکان و نوع برنامه توجه زیادی شود.

خواستگاری در یک مکان رسمی، خواستگاری را جذاب، معنادار و مهم می کند

این روانشناس ادامه داد: این خیلی مهم است که اولین دیدار کجا برگزار می شود. برگزاری این مراسم در یک مکان رسمی می تواند باعث جذابیت، ارزش و اهمیت بیشتر خواستگاری شود و در نتیجه بر احتمال موفقیت فرد خواستگار تاثیر بگذارد. “

وی با اشاره به اینکه دومین نکته در این زمینه این است که خواستگاری به شرایط فرهنگی حاکم بر جامعه و خانواده کشورها بستگی دارد، خاطرنشان کرد: این بسیار مهم است که در کدام استان، شهر یا روستا زندگی کنیم چرا که باید محیط را در نظر گرفت. حتی در یک استان، این آداب و رسوم از قومی به قوم دیگر متفاوت است.

رضاپور گفت: باید با پیشنهاد دیگری به مشکلات رسیدگی شود. گاهی اوقات افراد فکر می کنند که رویکرد یا برنامه اولیه برای شروع گفتگو همان پیشنهاد است، در حالی که اینطور نیست. و باید بدانیم که خواستگاری ویژگی ها و شرایط خاص خود را دارد.

این روانشناس افزود: برای برنامه ریزی قرار ملاقات می توان از فضای غیررسمی استفاده کرد اما توصیه می شود در زمان خواستگاری قوانین بیشتری رعایت شود.

وی با بیان اینکه اگر دو نفری که می خواهند زندگی مشترک خود را شروع کنند و برای مرحله خواستگاری یا خواستگاری برنامه ریزی کنند، باید از شرایط، فرهنگ، دیدگاه طرفین و … تبعیت کنند، افزود: اما فلسفه خواستگاری رسمی، عمومی شدن است. بیانیه برای شروع زندگی مشترک

رضاپور یادآور شد: خواستگاری موضوعی مربوط به فرهنگ، سطح آگاهی و دیدگاه طرفین است و باید در خواستگاری به این موضوع توجه شود تا مرحله اولیه جذابی داشته باشیم.

به گزارش جهانبین نیوز؛ اگر جوانی می خواهد نتیجه دلخواه خواستگاری را بگیرد باید دقت کافی در جزئیات مراسم داشته باشد و با در نظر گرفتن کوچکترین مسائل در این زمینه راه را برای موفقیت بیشتر هموار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید