برگزاری مراسم عزاداری در مکان های بسته با حداکثر 30 درصد جمعیت


ساعت: 08:59
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1886052

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت؛

حجت الاسلام حقانی با اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه ما این است که مراسم ها مانند سال های گذشته در فضای باز برگزار شود، گفت: البته امسال هیئت ها می توانند برنامه های خود را در مکان های سرپوشیده تا سقف 30 درصد جمعیت اجرا کنند. پروتکل های بهداشتی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا حقانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان در گفتگو با خبرنگار را آرمان در خصوص برنامه های هیئت های مذهبی در ماه محرم در استان کرمان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده. اقدامات، تمام ظرفیت واقعی و مجازی ما روی برنامه های محرم کار می کند.

وی تصریح کرد: هیئات مذهبی استان در ایام کرونا همواره هوشیار بودند تا دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند و در زمانی که دستورالعمل های بهداشتی هنوز اجرایی نشده بود، هیئت های مذهبی برای خود دستورالعملی تدوین کرده و به عزاداران حسینی اقتدا کردند. مریض نشو

حقانی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی امسال مانند سال گذشته تصویب شده است، گفت: با وجود اجرای واکسیناسیون عمومی و بهبود وضعیت کرونا نسبت به سال گذشته، همچنان موظف به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

وی تصریح کرد: نکات اصلی که هیئت های مذهبی استان باید بدانند به آنها گفته شده است و پوشیدن ماسک یکی از ضروریات برگزاری مراسمات امسال است. از ماسک استفاده کنید

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه مهم ترین دغدغه ما این است که مراسم ها مانند سال های گذشته در فضای باز برگزار شود، گفت: البته امسال هیئت ها می توانند برنامه های خود را در اماکن سرپوشیده نیز انجام دهند. رعایت پروتکل های بهداشتی برای 30 درصد از جمعیت.

حجت سلام حقانی افزود: انجام این کار در هنگام توزیع نذورات توصیه نمی شود، اما در صورت عدم ازدحام در توزیع نذورات و رعایت پروتکل های بهداشتی در پخت و پز و توزیع، مانعی ندارد. موکب .برگزاری موکب در جاده های شلوغ و پرتردد در صورت نبود جمعیت مانعی برای برگزاری این مراسم وجود ندارد.

وی در پایان گفت: امیدوارم امسال نیز مانند سال های گذشته هیئت ها به توصیه های بهداشتی عمل کنند تا مراسم به خوبی و بدون بیمار شدن عزاداران حسینی برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید