ساخت نفتکش ایرانی برای ونزوئلا کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی را ثابت می کند


ساعت: 12:31
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۳/۲۲
کد خبر: 1855338

رئیس جمهور گفت: عرضه 113 هزار تن نفتکش ساخت مهندسان و صنایع کشتی سازی ایرانی نمونه ای از ظرفیت و توان بالای ونزوئلا در صادرات خدمات فنی و مهندسی به دنیاست و کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی را ثابت می کند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی روز گذشته در مراسمی با حضور همتای ونزوئلایی خود گفت: تحویل این نفتکش را در هشتمین میلاد امام زمان (عج) به فال نیک می گیریم و از دست اندرکاران شرکت ایرانی صدرا صمیمانه تشکر می کنم.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از تحویل نفتکش به کشور دوست و برادر ونزوئلا، افزود:

مهندسان و صنایع کشتی سازی ایران برای ونزوئلا نمونه ای از ظرفیت و توان بالای ایران در صادرات خدمات فنی و مهندسی به دنیا و اثبات کارآمدی الگوی اقتصاد مقاومتی است.

وی گفت: ساخت و تحویل این نفتکش که توسط گروه فنی و مهندسی ونزوئلا نیز تایید شده است، نه تنها به دولت ونزوئلا کمک می کند تا به هدف خود مبنی بر استقلال در حمل و نقل دریایی دست یابد. اراده و اتحاد ملت‌ها و دولت‌های مبارز و انقلابی بسیار قوی‌تر و مؤثرتر از تحریم‌های آمریکاست.

رئیس جمهور ادامه داد: از سوی دیگر تهران و کاراکاس به عنوان دو اقتصاد مکمل و حامی با تکمیل و پیوند زنجیره تامین در هر دو کشور می توانند به سمت رفاه و توسعه ملت های خود حرکت کنند. این نوع همکاری الگوی خوبی برای همه کشورهای در حال توسعه و مستقل است تا ببینند با همکاری و تعامل می توان کارهای بزرگی انجام داد.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: دو نفتکش دیگر نیز در دست ساخت است که امیدوارم به زودی برای تحویل به ونزوئلا آماده شوند.


مادورو: ایران یکی از قدرت های نوظهور قرن بیست و یکم است

رئیس جمهور ونزوئلا با تمجید از ساخت این نفتکش گفت: اولین چیزی که با دیدن این کشتی با ظرفیت 800 هزار بشکه به ذهنم خطور کرد، چهره رهبر مورد علاقه ما، فرمانده چاوز بود که مطمئنم در این کشتی خواهد مرد. همه جا.”

نیکلاس مادورو افزود: «ساخت نفتکش برای شرکت نفت دولتی ونزوئلا برنامه فرمانده چاوز برای تقویت صنعت نفت ما برای خودکفایی آن در مقابل همه تجاوزات خارجی بود».

همکار آیت الله رئیسی تاکید کرد: ساخت این کشتی مدرن و قدرتمند نشان از توانمندی های بالا، صنعت انحصاری و تحسین برانگیز جمهوری اسلامی ایران دارد. ایران یکی از قدرت های نوظهور قرن بیست و یکم است و ساخت این کشتی یکی از نشانه های عملی و بارز این قدرت نوظهور است.

رئیس جمهور ونزوئلا خطاب به همتای ایرانی خود گفت: از طرف مردم ونزوئلا و همه مردان، زنان، کارمندان و کارگران شرکت ملی نفتکش کشورمان از تحویل این کشتی تشکر می کنیم، این یک دستاورد بزرگ است. “

مراسم تحویل دومین نفتکش افرامکس ساخت شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) روز گذشته با حضور آیت الله رئیسی و نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در تهران برگزار شد.

این نفتکش دومین کشتی سفارش شده توسط ونزوئلا به ایران در سال های اخیر است. طبق قرارداد، دو نفتکش دیگر پس از ساخت به ایران تحویل داده می شود.

ونزوئلا پیش از این قراردادی 240 میلیون دلاری با ایران برای خرید چهار کشتی امضا کرده بود و اکنون زمان تحویل کشتی دوم فرا رسیده است.

کشتی افرامکس دارای 250 متر طول، 44 متر عرض، 21 متر ارتفاع، 14.8 متر آبخور، با سرعت 15 گره دریایی است که توانایی حمل 800 هزار بشکه نفت را دارد.

همچنین در این مراسم به مناسبت میلاد امام هشتم (ع) و هشت ستاره پرچم ونزوئلا، بوق این نفتکش هشت بار به صدا درآمد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا (جمعه) پس از پایان سفر خود به الجزایر و ترکیه، در راس هیاتی عالی‌رتبه در تهران به منظور امضای سند جامع بیست‌ساله همکاری‌های سیاسی دو کشور حوزه های فرهنگی، گردشگری، اقتصادی، نفت و پتروشیمی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید