نفتکش جدید ایرانی وارد ونزوئلا شد/ 2 میلیون بشکه میعانات گازی در بندر خوزه تخلیه شد

زمان: 09:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1804969

بر اساس توافق مبادله میعانات گازی با نفت خام سنگین بین ایران و ونزوئلا، یک نفتکش بزرگ ایرانی تخلیه 2 میلیون بشکه میعانات گازی را در بندر خوزه ونزوئلا آغاز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رویترز، یک نفتکش بزرگ ایرانی حامل 2 میلیون بشکه میعانات گازی این هفته تخلیه محموله خود را در بندر اصلی شرکت نفت دولتی ونزوئلا آغاز کرد.

در نیمه دوم سال گذشته، شرکت نفت ونزوئلا و شرکت ملی نفت ایران (NIOC) قرارداد مبادله ای را برای مبادله میعانات گازی ایران با نفت خام سنگین ونزوئلا امضا کردند. این قرارداد نقشی حیاتی در ادامه تولید نفت ونزوئلا ایفا می کند، زیرا این کشور برای انتقال و صادرات نفت خود به رقیق کننده هایی مانند میعانات گازی نیاز دارد.

این دو شرکت نفتی که هر دو تحت تحریم های آمریکا هستند، سال گذشته 4.82 میلیون بشکه میعانات گازی را در ازای 5.55 میلیون بشکه نفت خام سنگین که عمدتاً توسط نفتکش های با پرچم ایران حمل می شد، مبادله کردند. میعانات گازی نوعی روغن بسیار سبک است.

ایران و ونزوئلا همچنین بنزین ایران را در ازای سوخت هواپیماهای ونزوئلا مبادله کردند، طبق توافقی که در سال 2020 به دست آمد که به کاهش کمبود بنزین در این کشور آمریکای جنوبی کمک کرد.

یک نفتکش بسیار بزرگ با پرچم ایران به نام نفتکش ملی استرالیا روز جمعه وارد آب های ونزوئلا شد.

این نفتکش روز دوشنبه با کمک یدک کش وارد بندر خوزه ونزوئلا شد.

تامین میعانات گازی طبق قرارداد برای ونزوئلا در ماه دسامبر مورد نیاز بود، اما تاخیر در منابع ذخیره‌سازی نفت و مشکلات در بندر خوزه، دریافت را به تاخیر انداخت.

فقدان ظرفیت ذخیره سازی خشکی باعث شده است که شرکت نفت ونزوئلا از سال گذشته نفت خود را در دریا ذخیره کند و اخیراً صادرات نفت خام فوق سنگین و واردات میعانات گازی از آسیا را آغاز کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید