ساخت 2500 مسکن برای خانواده های مددکار/ 18 میلیارد بسته معیشتی توزیع شد


ساعت: 13:09
تاریخ انتشار: 1401/04/16
کد خبر: 1881576

فتح گفت: 2500 خانه برای خانواده های دو معلول و بیشتر ساخته می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سفیرافلاک، پرویز فتاح ظهر امروز در جمع خبرنگاران در استانداری لرستان اظهار داشت: برای بازدید از پروژه نیروگاهی یک سفر دو روزه به لرستان داشتیم و این پروژه بزرگترین پروژه سرمایه گذاری بنیاد است که البته بنیاد روی این کار سرمایه گذاری می کند. . دو سال پیش که به استان آمدیم دو واحد گاز را افتتاح کردیم و قرار شد حرارتی اضافه شود که دیروز بازدید شد و خوشبختانه این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در پاییز به بهره برداری می رسد و ظرفیت این نیروگاه 500 مگاوات افزایش می یابد.

وی افزود: سرمایه گذاری ما در قسمت بخار این پروژه چهار هزار میلیارد تومان است و در مجموع این واحد 500 مگاواتی هشت هزار و 500 میلیارد تومان هزینه دارد. در این خصوص با استاندار صحبت کردیم و بر اساس آن قرار شد واحد دوم 500 مگاواتی در دستور کار قرار گیرد و این نیروگاه به نیروگاه 1000 مگاواتی تبدیل شود.

رئیس بنیاد مصطففان کشور گفت: این پروژه تا پایان دولت باید به این نتیجه برسد که بزرگترین سرمایه گذاری بنیاد و در سطح استان لرستان است ضمن اینکه این پروژه بسیار حساس است. و مهم است و نقش مهمی در اشتغال دارد، به طوری که در حال حاضر 600 نفر مشغول به کار هستند

فتح با اشاره به شهرهای هدف گفت: دو منطقه هدف در شهرستان های کوهدشت و الیگودرز انتخاب شده است که روند اجرای برنامه ها کند بوده است اما اکنون گزارش داده اند و تاکید شده که 50 میلیارد خواهد بود. برای هر کدام از آنها از پایان سال و در مجموع 100 میلیارد تومان هزینه شده است. در پایان سال پروژه را در این دو حوزه انجام دهید.

وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی گفت: در دور قبل حدود 30 هزار بسته معیشتی توزیع شد و در مرحله کنونی 30 هزار بسته از طریق کمیته امداد و بهزیستی و موسسات در حال توزیع است که ارزش هر بسته به اندازه است. 600000 تومان در مجموع 18 میلیارد تومان بسته معیشتی توزیع می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کشور خاطرنشان کرد: کمیته امداد و بهزیستی اعلام کرد که برای کمک به صورت موردی نیاز به همکاری دارد و قرار شد برای هر کدام پنج میلیارد تومان کمک نقدی کنیم.

فتح به پرداخت تسهیلات اشتغال اشاره کرد و افزود: دو موضوع اشتغال وجود دارد، یکی وام قرض الحسنه برای اشتغال کارگران مهاجر که 100 میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است و در صورت جذب این مبلغ، آن را جذب می کنیم. قطعا باز هم اتفاق خواهد افتاد.» دوم اینکه وام های سنگین برای فعالیت های اقتصادی است که قرار شد برای آن برنامه هایی اعلام شود تا بنیاد بتواند در وام های سرمایه گذاری سنگین که اشتغال بالایی دارند شریک باشد.

وی از ساخت 2500 واحد مسکونی خبر داد و گفت: هم کمیته حمایتی و هم مراقبت های اجتماعی که خانواده های دو معلول و بیشتر دارند، با بنیاد مسکن متعهد به ساخت 2500 واحد شده ایم و در این جلسه اعلام شد که ساخته شده و اگر به 90 درصد برسد قول داده ایم که تکرار شود و به تمام تعهدات بنیاد عمل کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید