پایگاه حذفی پایگاه بسیج / از توزیع 10000 بسته معیشتی تا ساخت 11 مسکن مددجویان


ساعت: 10:14
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1809946

برای محرومیت زدایی مناطق محروم خراسان رضوی از ابتدای امسال 10 هزار بسته معیشتی و 220 سری جهیزیه در روستاهای محروم حف تهیه و توزیع شده است که نقش بسزایی در ایجاد وحدت و مهاجرت معکوس به روستاها داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح توس ؛ یکی از اهداف اصلی بسیج سازندگی محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار در نقاط مختلف کشور است. با توجه به آسیب‌پذیری بخش‌هایی از این موضوع، کرونا مجدداً به دلسوزی، همدلی و کمک مؤمنانه توصیه کرد و سپاه و بسیج که در همه عرصه‌ها حضور داشتند و در کنار مردم بودند، این فرمان بزرگ را انجام دادند..

سید اکبر معصومی پور مسئول بسیج سازندگی هف در گفت و گو با صبح توس اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی بسیج سازندگی رفع محرومیت در مناطق کم برخوردار است و با توجه به اینکه حف یکی از مرزنشینان است. مناطق محروم خراسان رضوی بیایید بسیج برای رفع محرومیت و مشکلات معیشتی وارد این منطقه شد.


e7b3dba6 217b 4674 a972 93983e183eea خبر خاکستری

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از 10 هزار بسته معیشتی به ارزش 500 هزار تن در هر بسته در هف و روستاهای اطراف توزیع کرده ایم که بیش از 5 هزار بسته معیشتی به صورت مستقیم توسط بسیج تامین شد و حدود 5 هزار بسته آن تهیه شد. و توسط دفتر امام جمعه معادن واقع در هاف و با کمک خیرین توزیع می شود.

معصومی پور از توزیع 4 هزار بسته لوازم التحریر به ارزش 220 میلیون تومان در مناطق فقیرنشین خواف خبر داد و گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیج برای ترویج ازدواج آسان و تسهیل روند ازدواج جوانان، توزیع جهیزیه است که در آن 220 سری جهیزیه دو مرحله به زوج های نیازمند اهدا شد.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان خواف گفت: با مشارکت قرارگاه خاتم خواف 11 واحد مسکونی مددجویان اجتماعی با هزینه ای بالغ بر 132 میلیون تن در هر واحد در حال ساخت است که تاکنون 2 واحد و مابقی تحویل داده شده است. تا پایان سال.


b7e53ebb ae6e 41c1 ad53 ba56365147ee خبر خاکستری

وی یادآور شد: از دیگر اقدامات بسیج برای ایجاد اشتغال و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده های محروم، نصب نیروگاه های خورشیدی کوچک برای این خانواده ها است. از ابتدای سال تاکنون 5 نیروگاه در مناطق محروم حف نصب و راه اندازی شده است.

معصومی پور گفت: یکی از مشکلات شهرستان حف آب شرب است. امسال 15 طرح آبرسانی در روستاهای حاف با مشارکت خیرین آبفا و خواف اجرا شده است. آنها مسئولیت کشاورزی و دامداری را بر عهده دارند، احیا شده اند و این اقدامات نقش مهمی در تثبیت جمعیت در این مناطق و حتی معکوس کردن مهاجرت داشته است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان هف خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان هف اشتغال است که در راستای ایجاد اشتغال در این حوزه مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به 45 نفر از کارآفرینان پرداخت شد که اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم داشت. برای حدود 150 نفر بوده است.


c5002807 1cd5 4765 a6c0 ee0f4137fda2 خبر خاکستری

وی گفت: بر اساس توافقی که با کمیته امداد امام خمینی (ره) داشتیم، از ابتدای سال تاکنون بیش از 200 منزل کمیته امداد امام خمینی (ره) نوسازی شده است. همچنین با اعزام گروه های جهادی 5 مدرسه به مناطق فقیرنشین حف اعزام شد.» و 3 مسجد رنگ آمیزی و مرمت شد.

معصومی پور با تاکید بر اینکه اقدامات محرومیت زدایی بسیج موجب وحدت بیشتر در حف شده است، گفت: در اقدامات و خدمات محرومیت زدایی هیچ گاه بحث اهل سنت یا شیعه برای ما ملاک نبوده و گاهی در برخی از روستاهای حف که اکثرا اهل سنت هستند. حاضر با توجه به نیازسنجی ها و استقرار مستمر گروه های جهادی در آنها موفق به جذب امکانات و کمک های بیشتری شده اند.

مسئول بسیج سازندگی هاف افزود: بسیج سازندگی هاف به موضوع آموزش کشاورزان برای افزایش تولید و بهره وری نیز پرداخت. از ابتدای سال کلاس های مستمری برای کشاورزان در زمینه پسته، زعفران، دامپروری و کشاورزی برگزار می شود که با استقبال کشاورزان مواجه شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید