سازمان سنجش: در صورت انتخاب رشته های با تقاضای کمتر داوطلبان رتبه های برتر، حقوق دریافت می کنند

سازمان سنجش: در صورت انتخاب رشته های با تقاضای کمتر داوطلبان رتبه های برتر، حقوق دریافت می کنند

روز جدید معاون آزمون های سازمان سنجش افزود: خبر جدید سازمان سنجش که هنوز هیچکس از آن اطلاعی ندارد این است که برخی حوزه های خاص که حدود 160 حوزه هستند متقاضی کمتری دارند. اگر رتبه های اول کنکور کمتر از 100 نفر را انتخاب کنند. این دانشجویان تا مقطع دکتری توسط معاونت علمی ریاست جمهوری پرداخت خواهند شد.

معاون آزمون های سازمان سانسه گفت: اولین آزمون سال آینده آذرماه امسال برگزار می شود. امتحان دوم سال 1402 در تیرماه 1402 برگزار می شود.

حسن مروتی در برنامه ششمین دوره برگزاری یک روز با دانشگاه تهران که هم اکنون در دانشگاه تهران برگزار می شود، گفت: از سال آینده در یک سال 2 آزمون برگزار می شود. اولین آزمون سال آینده در آذرماه سال جاری و آزمون دوم 1402 در تیرماه 1402 برگزار می شود و رتبه آزمون داوطلبان از میزان موفقیت تحصیلی داوطلب محاسبه می شود که قطعی است.

معاون امور امتحانی سازمان سنسه ادامه داد: نمره کل متقاضی کنکور در زیرگروه های مختلف محاسبه می شود و بالاترین نمره متقاضی بالاترین رتبه وی است.

مروتی گفت: از داوطلبان تقاضا دارم دفترچه های کنکور را با دقت و کامل مطالعه کنند تا در انتخاب رشته با مشکل مواجه نشوند و سوالی پیش نیاید.

وی افزود: برای اینکه داوطلبان در انتخاب رشته دچار اشتباه نشوند، به این فکر کرده ایم که با انتخاب رشته مجازی که در آن 300 رشته داوطلب با رتبه او در آزمون داوطلبی تحلیل و همبستگی دارد، امکان انتخاب رشته را فراهم کنیم. عمده.

معاون امور آزمون سازمان سانسه تاکید کرد: اولویت متقاضیان در انتخاب رشته باید دانشگاه مرکزی باشد. زیرا شروع کار بسیار مهم است و باید با توجه به استعداد و انتخاب داوطلبان باشد. شهر دانشگاه ها، فرهنگ خانواده ها و وضعیت مالی بسیار مهم است و ترکیب آنها در انتخاب رشته بسیار مناسب است. در 5 روز آینده از داوطلبان تقاضا دارم برای انتخاب رشته های برتر با کارشناسان متخصص مشورت کنند.

مروتی تصریح کرد: پذیرش به دو صورت با آزمون و بدون آزمون خواهد بود. در صورت پذیرش بدون آزمون داوطلب – دانشجو، پذیرفته شدگان و غیر پذیرفته شدگان و همچنین افرادی که در کنکور شرکت نکرده اند قابل شناسایی می باشند.

معاون امور امتحانی سازمان سنجش افزود: خبر جدید سازمان سنجش که هنوز هیچکس از آن اطلاعی ندارد این است که برخی حوزه های خاص که حدود 160 حوزه است متقاضی کمتری دارند. اگر رتبه های اول کنکور کمتر از 100 نفر را انتخاب کنند. این دانشجویان تا مقطع دکتری توسط معاونت علمی ریاست جمهوری پرداخت خواهند شد. لذا از داوطلبان تقاضا داریم دفترچه آزمون را با دقت مطالعه نمایند.

مشاورانی که در آزمون ورودی دانشگاه های برتر مدعی نمره بالا هستند را نمی پذیریم/ متقاضیان باید عاقلانه رشته خود را انتخاب کنند.

مروتی تصریح کرد: حوزه های فنی در چند سال آینده دچار رکود جدی شده و مشکل ساز خواهند شد. زیرا کم هستند و این موضوع به آینده علمی کشور لطمه می زند.

معاون امور آزمون های سازمان سنسه افزود: برخی از مشاوران کنکور مدعی هستند که تا رتبه 22 هزار رشته انتخاب کرده اند و متقاضیان در بهترین رشته ها پذیرفته شده اند. ما به هیچ وجه از این سوال حمایت نمی کنیم و کاملا اشتباه است. از داوطلبان تقاضا داریم رشته مناسب را انتخاب کنند و توسط سودجویان گمراه نشوند.

دیدگاهتان را بنویسید