سازمان ملل خواستار تحقیق درباره خشونت‌های صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی شد

راوینا شمداسانی، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در کنفرانسی خبری در ژنو گفت: نیروهای امنیتی اسرائیل علیه فلسطینیان در نزدیکی مسجد الاقصی بین 15 تا 17 آوریل 180 نفر از جمله 27 کودک را زخمی کردند.

نماینده سازمان ملل همچنین گفت که نیروهای رژیم صهیونیستی در این مدت حدود 470 فلسطینی از جمله 60 کودک را دستگیر کرده اند.

شمداسانی در بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی عمیق سازمان ملل از تشدید خشونت‌ها در اراضی اشغالی فلسطین طی یک ماه گذشته، افزود: باید فوری، بی‌طرفانه، مستقل و شفاف سازی شود و پاسخگو باشد. “

هلال احمر فلسطین نیز روز جمعه اعلام کرد که در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی در کرانه باختری طی روز گذشته دست کم 45 فلسطینی زخمی شدند.

هلال احمر در بیانیه ای اعلام کرد: در درگیری با نیروهای اسرائیلی در مناطق بیتا و بیت دیان در نزدیکی شهر نابلس کرانه باختری چهل و پنج فلسطینی مجروح شدند.

تلفات فلسطینی ها و زخمی شدن ده ها نفر دیگر در بیت المقدس روز جمعه پس از استفاده افراطیون صهیونیستی در مسجد الاقصی که با نمازگزاران فلسطینی درگیر شد، از گاز اشک آور اعلام شد.

همچنین روز جمعه، برخی منابع از شلیک دو موشک از شمال نوار غزه به اراضی اشغالی خبر دادند. منابع اشاره می کنند که پس از پرتاب این دو موشک، سامانه گنبد آهنین در شهرک های صهیونیست نشین نزدیک نوار غزه فعال شد. علاوه بر این، پس از حمله موشکی مقاومت، زنگ خطر در شهرک های صهیونیست نشین نزدیک نوار غزه به صدا درآمد.

منابع عبری می گویند گروه های مقاومت دو موشک به سمت سرزمین های اشغالی شلیک کردند اما این دو موشک پیش از عبور از موانع مرزی و رسیدن به شهرک های صهیونیست نشین منفجر شدند. در همین حال، منابع فلسطینی گفتند که یکی از چندین راکت شلیک شده از موانع مرزی عبور کرده و در نزدیکی شهر سدروت اصابت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید