سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه پیشرو در توسعه مراکز غیردولتی خدمات کشاورزی


ساعت: 22:15
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836447

معاون برنامه ریزی و توسعه کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمانشاه اعلام کرد؛

مسعود مرادی گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کرمانشاه پیشرو در توسعه مراکز غیردولتی خدمات کشاورزی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود مرادی در گفت و گو با خبرنگار مرصادنیوز اظهار داشت: در راستای رسالت توسعه دانش سازمان و در راستای ایجاد ساختار و شبکه غیردولتی پایدار و کارآمد، دسترسی آسان فیزیکی و اقتصادی به دانش را با راه اندازی مراکز خدماتی با تولیدکنندگان، فراهم می کند. در توزیع و پوشش مناسب در بخش، بخش و روستا برای تحقق اهداف سازمان مرکزی (مرکز هر روستا) در این خصوص.

معاون برنامه ریزی و برنامه ریز کارآفرینی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه افزود: تاکنون حدود 230 مرکز غیردولتی خدمات کشاورزی و منابع طبیعی با حوزه های فعالیت تخصصی، چند منظوره، تامین مواد اولیه، ماشین آلات کشاورزی و … وجود دارد. داروخانه های گیاهپزشکی شامل 600 فارغ التحصیل جویای کار در بخش کشاورزی استان می باشد.

مرادی وضعیت پراکندگی مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی در استان کرمانشاه را متناسب توصیف کرد و گفت: 90 درصد از مناطق روستایی استان با ظرفیت قابل توجه کشاورزی تحت پوشش این مراکز است.

معاون برنامه ریزی و کارآفرینی سازمان خاطرنشان کرد: یکی از الزامات استقرار دانش در بخش کشاورزی استفاده از دانش در واحد تولیدی است و اجرای آن از طریق ایجاد مراکزی مانند مراکز دانش و فناوری و خدمات فنی و حرفه‌ای تولیدکنندگان امکان‌پذیر نخواهد بود و مقتضی است حمایت‌های مادی و معنوی برای توسعه و تکمیل زیرساخت‌های لازم برای عملکرد بهتر این مراکز توسط دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شود.

مرادی همچنین تاکید کرد: برای ایفای نقش در اجرای طرح تحول وزیر جهاد کشاورزی در سندسازی اراضی کشور باید نیروی انسانی مراکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی مورد توجه قرار گیرد. حداکثر استفاده شده توسط اشخاص حقیقی و حقوقی غیرمجاز. در این زمینه جلوگیری شد.

وی در پایان بر اهمیت حمایت از سرمایه گذاران در حوزه کشاورزی تاکید کرد و گفت: با ایجاد شبکه مراکز غیردولتی خدمات کشاورزی که نزدیک به محل سکونت کشاورزان و سرمایه گذاران هستند، زمان صدور مجوز خدمات به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. – پذیرش کوتاه مدت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید