ساعت کاری دفتر از 21 خرداد در سراسر کشور تغییر می کند


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 1801/03/18
کد خبر: 1844479

سخنگوی دولت تاکید کرد: به منظور مدیریت مصرف برق در تابستان امسال ساعت کار ادارات سراسر کشور از 21 خرداد لغایت 3 شهریور از ساعت 7 تا 13:30 خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: حادثه قطار مسافربری که منجر به کشته شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد را تسلیت می گویم. امیدواریم دیگر شاهد تکرار چنین حوادث ناگوار برای ملت نباشیم. با بررسی علل این حادثه باید هر چه سریعتر علل این حادثه روشن شود و از تکرار چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی همچنین با تبریک هفته محیط زیست گفت: هیئت دولت برای این جلسه و جلسه قبل چندین مصوبه داشت. من می خواهم به دو قطعنامه اشاره کنم که جامعه و جامعه در مورد آنها سوالات بیشتری دارند. آیین نامه قانون رتبه بندی معلمان امروز تقدیم هیات وزیران شد. پیش از این پیشنهاد اولیه توسط وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان استخدامی و سازمان برنامه و بودجه به دولت ارائه شده بود. کمیته مربوطه در دولت 7 جلسه در این خصوص برگزار کرد و این مصوبه در کمیته های فرعی مطرح می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به جایگاه معلم و منزلت معلم در بین مردم و توجه دولت به حفظ و ارتقای معلمان و جامعه فرهنگیان، موضوع به دقت مورد بررسی قرار گرفته تا مقرراتی مطابق با قانون وضع شود. وضعیت آنها را به حداکثر برسانید. «این عزیزان تحت نظر هستند. بخش‌های مختلف آیین‌نامه این قانون در جلسه دولت به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کلیات این آیین نامه به تصویب هیات وزیران رسید و افزود: تا وزارت آموزش و پرورش در چارچوب این آیین نامه به سمت اجرای هرچه سریعتر و موثر این قانون حرکت کند.

وی افزود: مصوبه دیگری که امروز در هیات وزیران به تصویب رسید و آثار آن نیز حائز اهمیت است، بحث بهبود ساعات کاری در اداره برای مدیریت مصرف برق در روزهای گرم تابستان است. هم استانداری تهران در این زمینه پیشنهادی ارائه کرد و هم وزارت نیرو پیشنهادی در این زمینه ارائه کرد. ما قبلاً مصوبه‌ای داشتیم که به مدیران اختیاراتی را می‌دهد تا ساعات کاری را مدیریت کنند تا وضعیت مصرف برق به‌طور کلی به‌ویژه در محیط‌های اداری حفظ شود.

سخنگوی دولت افزود: مصوبه مشترکی برای کل کشور امروز به تصویب رسید که بر اساس پیشنهاد وزارت نیرو ساعت کاری از 21 خرداد تا 3 شهریور از ساعت 7 تا 13:30 خواهد بود. طبیعتاً بخشی از کاهش زمان کار به دلیل این تغییر ساعت باید در ساعات باقیمانده هفته توسط مراجع ذیربط جبران شود تا در ارائه خدمات اداری اختلالی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید