عضوکمیسیون اجتماعی مجلس: شنبه تعطیلی قطعی نیست/ در هفته 5 روز کاری خواهیم داشت/ ساعت کاری کارمندان هم 8 ساعت است.

عضوکمیسیون اجتماعی مجلس: شنبه تعطیلی قطعی نیست/ در هفته 5 روز کاری خواهیم داشت/ ساعت کاری کارمندان هم 8 ساعت است.

سید کریم حسینی عضو کمیته اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص کمیته اجتماعی این است که هفته کاری 5 روزه و ساعت کار کارکنان 8 ساعت در روز باشد اما چه روزی. باید بین پنج شنبه و شنبه بسته شود هنوز موضوع بحث است.

یکی از اعضای کمیته اجتماعی شورای اسلامی تاکید کرد: پیشنهاد مشخص کمیته اجتماعی این است که هفته کاری 5 روزه و ساعات کار کارکنان 8 ساعت در روز باشد اما این روز از پنجشنبه تا پنج شنبه تعطیل باشد. شنبه هنوز مورد بحث است.

سید کریم حسینی با اشاره به مصوبه کمیته اجتماعی مبنی بر تعطیلی روزهای شنبه به جای پنجشنبه ها، گفت: دولت در لایحه ای که در مجلس ارائه کرده به دنبال کاهش ساعت کاری است و در لایحه ای که ارائه کرده است 44 ساعت در هفته را کاهش داده است. 42.” کاهش 5 ساعتی. و ما در مجلس با در نظر گرفتن اینکه 5 روز کاری در هفته وجود دارد به این نتیجه رسیدیم که اگر کارمندان بیش از 8 ساعت در روز کار کنند، بهره وری طاقت فرسا و غیرضروری است.

وی در ادامه گفت: به همین دلیل در مدت 5 روز کاری ساعت کار کارکنان را 40 ساعت تعیین کردیم. به این ترتیب زمان ورود و خروج کارکنان از ادارات منطقی است.

نماینده مردم اهواز در شورای اسلامی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص کمیسیون اجتماعی 5 روز کاری در هفته و ساعت کاری 8 ساعت در روز است. بین پنجشنبه و شنبه تعطیل است. دولت در مورد اینکه چه روزی باید بین پنجشنبه و شنبه تعطیل باشد، اظهار نظر نکرده است. هنوز در حال بحث است که کدام روز نباید بین پنجشنبه و شنبه کار کند. کمیته امور اجتماعی روز شنبه به تعطیلی رای داد، اما ممکن است در مجلس به روز پنجشنبه تغییر کند.

دیدگاهتان را بنویسید