امسال کمبود برق در کشور خواهیم داشت/ قطعی برق مشترکان خانگی خط قرمز کارمندان است


ساعت: 11:40
تاریخ انتشار: 1401/01/14
کد خبر: 1821766

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: تابستان امسال حدود 11 هزار مگاوات کمبود برق در کشور خواهیم داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی جم، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به جهانی بودن شبکه برق کشور گفت: حدود 11 هزار مگاوات برق است.

وی با اشاره به اینکه در استان یزد حدود 70 درصد برق ورودی استان توسط صنعت مصرف می شود، خاطرنشان کرد: تنها حدود 30 درصد برق ورودی استان توسط مشترکان خانگی، ادارات، معابر عمومی و غیره مصرف می شود. قطع است برق مشترکان خانگی خط قرمز مسئولان وزارت نیرو و استانداران است.

جم ادامه داد: میانگین سرانه مصرف مشترکان خانگی در استان یزد برای سال حدود 200 مگاوات در ماه است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با بیان اینکه بسته جامع اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از قطعی برق تهیه و به مسئولان ارشد استانی ارسال شده است، گفت: بهبود ساعات کار، تنظیم روشنایی معابر، ضبط و نگهداری دستگاه های ثانویه، پایان تابستان و اطلاع رسانی. و ترویج کاهش مصرف برق از طریق رسانه های عمومی و سایر کانال های ارتباطی، جلب همکاری صنعت برای کاهش قطعی برق برای مردم اقدام مفیدی است.

وی در بخشی دیگر از این گفتگو با بیان اینکه کمبود برق کشور نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: با توجه به نیروگاه های جدیدی که در حال ساخت هستند و در شرف ورود به زنجیره هستند و همچنین تعیین بازه زمانی (تا پایان) اردیبهشت ماه) برای تکمیل تعمیرات نیروگاه ها و اقدامات پیشگیرانه انجام شده میزان کمبود برق را نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی کاهش داد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد در پایان گفت: تمامی پیش بینی ها برای شرایط عادی بوده و در صورت از کار افتادن نیروگاه به دلیل شرایط اضطراری و یا عدم تکمیل تعمیر نیروگاه ها در مهلت مقرر انجام خواهد شد. کمبود برق بیشتر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید