سامانه بارشی با پاییز و زمستان متفاوت است / آبشار یاسوج و تنگ مهریان بسته است


ساعت: 14:00
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885608

باران های موسمی مدیران کهگیلویه و بویراحمدی را سر میز ستاد بحران گرد هم آورد.

با توجه به هشدارهای قرمز و نارنجی سازمان هواشناسی کشور و وقوع سیل و بارندگی های خطرناک، جلسه ستاد بحران شهرستان کوگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بامداد زاگرس باران های موسمی مدیران کهگیلویه و بویراحمدی را پای جدول بحران آورد.

با توجه به هشدارهای قرمز و نارنجی جوی در کشور و وقوع سیل و بارندگی های خطرناک، جلسه ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد.

دقایقی پیش جلسه ستاد بحران این استان با حضور معاونان عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی روسای دستگاه های اجرایی برای بررسی آخرین آمادگی استان در برابر وضعیت سیلاب موسمی برگزار شد.

در این نشست که از طریق وب کنفرانس مدیریت بحران کشور برگزار شد، وظایف تخصصی نهادها و سازمان های مسئول در مدیریت بحران تشریح شد.

نیکروز با بیان اینکه این آموزش می تواند به تحقق اهداف و توسعه سازمانی کمک کند، از فرمانداران خواست تا آموزش مدیریت بحران را در سطح شهرستان ها برگزار کنند.

وی با تاکید بر ضرورت و آمادگی 100 درصدی در مواجهه با بحران، گفت: باید نقشه ریسک استان بازنگری شود و راهکارهایی اندیشیده شود.

مدیرکل هواشناسی استان شروع بارندگی ها را از بعدازظهر فردا برآورد کرد و گفت: این سامانه تا اواسط هفته آینده فعال است.

ویبا با بیان اینکه در موج اول بارندگی برای همه مناطق استان یکسان نبوده است، گفت: میزان این بارندگی مشخص نیست و بین صفر تا 100 متغیر است.

اوکاکند گفت: وزش باد و تگرگ قابل پیش بینی است و در صورت عدم بارندگی در روزهای اول نباید از این سامانه غافل شد.

وی پاکسازی آبراه های شهری و روستایی را ضروری خواند و گفت: از تردد و توقف در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری شود.

کاکاوند با اشاره به برداشت محصولات کشاورزی در استان گفت: هشدارها به عشایر و تردد این قشر و برداشت محصولات کشاورزان تسریع شود.

وی از متولیان امر خواست برای پرورش ماهی تدابیری بیندیشند و از صدور مجوز کوهنوردی خودداری کنند.

وی افزود: این سامانه بارشی با سامانه های پاییزه و زمستانی متفاوت است و میزان بارندگی را نمی توان پیش بینی کرد و مناطق جنوبی استان، نواحی بالای ددشت، سوق و دیشموک مستعد افزایش بارندگی و شرایط سیلابی هستند.


ممنوعیت عبور از مسیر رودخانه کهگیلویه و بویراحمد تا اطلاع ثانوی/ لزوم تعطیلی مراکز اقامتی و گردشگری استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویار احمد گفت: استانداری ها و نهادهای عضو ستاد مدیریت بحران و شهرداری های تابعه برای مقابله با خطرات احتمالی سیل آماده باش باشند.

علیرضا نیکروز در جلسه کارگروه آموزش و اطلاع رسانی مدیریت بحران در بین اعضای ستاد بحران با اشاره به هشدار سازمان هواشناسی و ورود انبوه استعدادهای فصلی به استان ها از جمله استان کهگیلو بویار احمد و … احتمال بارندگی شدید، رعد و برق، باد شدید و طوفان همه دستگاه ها در حالت آماده باش کامل هستند.

وی بیان کرد: تمامی دستگاه های اجرایی در سطح استان و شهرستان از روز چهارشنبه 14 تیرماه به حالت آماده باش هستند و تمامی ماموریت ها و مرخصی ها لغو می شود.

وی ادامه داد: عشایر برای جلوگیری از آسیب به عشایر گرانقدر خود اقدامات لازم را انجام دهند و عشایر اترک از قرار گرفتن در کنار رودخانه ها و رودخانه های فصلی خودداری کرده و خطرات صاعقه را جدی بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کوگیلویه و بویار احمد افزود: کلیه فعالیت های کوهنوردی از روز چهارشنبه تا اطلاع ثانوی لغو می شود و مسئولیت نظارت بر عهده اداره ورزش و جوانان است.

نیکروز افزود: شهرداری ها در شهرستان ها و دهیاری های استان نسبت به بازگشایی سیل بندها و معابر عمومی، تقویت علائم و بازگشایی معابر و آماده باش کامل از روز چهارشنبه 14 تیرماه و تعطیلی تمامی اماکن عمومی و پارک ها اقدام کنند. .

وی ادامه داد: سازمان گردشگری و میراث فرهنگی نسبت به تخلیه اقامتگاه ها اقدام کند.

نیکروز گفت: سازمان جهاد کشاورزی و شیلات استان ها و شهرستان ها باید اقدامات لازم را برای به حداقل رساندن خسارات وارده به باغات و استخرهای پرورش ماهی، گلخانه ها و صیفی جات انجام دهد و در عین حال کارشناسان و مشاوران را برای انجام امور ضروری در این زمینه اعزام کند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویار احمد گفت: امور آب استان باید با استقرار گشت های میدانی جریان رودخانه ها را تضمین کند.


ff70fae4 6605 4025 bd47 061733fdfee5 خبر خاکستری


5066c10e cee8 4e12 8214 4ad7cbc622be خبر خاکستری


088ca5c6 a7e3 4baf bcd5 eea8bf323144 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید