آبشار پیران مرتفع ترین آبشار خاورمیانه است/ میراث طبیعی سرپل ذهاب آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.


ساعت: 22:01
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۶
کد خبر: 1816362

آبشار پیران در سرپل ذهاب یکی از دیدنی‌های طبیعی زیبای این شهر و مرتفع‌ترین آبشار خاورمیانه است که همواره گردشگران زیادی را از سراسر جهان در تمام فصول سال به خود جذب می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصادنیوز، آبشار پیران در سرپل ذهاب یکی از غربی ترین شهرهای استان کرمانشاه قرار دارد.

این آبشار در نزدیکی روستای پیران در 9 کیلومتری سرپل ذهاب قرار دارد و ارتفاع آن حدود 100 متر است که با صخره ای بسیار بزرگ در هم می آمیزد.


aaa4dd35 2f3f 4509 88bc f90c9603ef51 خبر خاکستری

از دیگر جاذبه های این آبشار، خرابه های کاخ یزدگرد است که در نزدیکی این آبشار قرار دارد و قدمت آن به دوران ساسانیان می رسد.

از جمله جاذبه های این آبشار، فرود کوهنوردان از بالای صخره و ارتفاعات آبشار است، به طوری که هر ساله تعداد زیادی کوهنورد به این منطقه زیبا سفر می کنند.

برای رسیدن به آبشار پیران باید حدود 9 کیلومتر از سرپل ذهاب تا روستای پیران و حدود یک ربع مایل تا منطقه زیبایی که آبشار در آن قرار دارد، پیاده روی کنیم.

آبشار مرتفع و زیبای پیران که از دل کوه‌ها و صخره‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد، یکی از دیدنی‌های کمیاب روستاست که بلندترین آبشار خاورمیانه نامیده می‌شود و به‌عنوان میراث طبیعی در چهارمین دوره ملی به ثبت رسیده است. کنفرانس شورا


88867240 30d3 4214 b59a 28f3067d9c2f خبر خاکستری

در پایین آبشار پیران روستای پیران و دره سرسبز و بسیار زیبای پیران قرار دارد که سرسبزی آن از آب این آبشار است که از منطقه ریجاب می آید و در دره پیران باغات انجیر و زردآلو و انارها

شهرستان 90 هزار نفری سرپلذهاب در غرب استان کرمانشاه 48 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید