سامانه بارشی جدید تا چهارشنبه 7 دسامبر فعال می شود


ساعت: 16:26
تاریخ انتشار: 1301/10/04
کد خبر: 1919846

اداره هواشناسی نسبت به ادامه فعالیت سامانه بارشی و نفوذ سامانه جدید بارشی، بارش باران و برف، کولاک، پدیده مه، رگبار، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و کاهش محسوس دما از یکشنبه تا چهارشنبه (دی ماه) اخطار زرد صادر کرد. 4 تا 7). .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اداره هواشناسی نسبت به ادامه فعالیت سامانه بارشی و نفوذ سامانه جدید بارشی، بارش باران و برف، کولاک، پدیده مه، رگبار، رعد و برق، وزش باد موقتی شدید و کاهش محسوس دما از یکشنبه تا چهارشنبه (دی ماه) اخطار زرد صادر کرد. 4 تا 7). .

این شرایط جوی یکشنبه در گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، نیمه شرقی هرمزگان، جنوب کرمان، جنوب شرق سیستان و بلوچستان، سمنان، تهران، البرز و قزوین، دوشنبه در خراسان شمالی. . خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، مازندران، گیلان، هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و کوه های سمنان، تهران، البرز و قزوین پیش بینی می شود.

روز سه شنبه در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خوزستان، ایلام جنوبی، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کوگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نیمه غربی فارس، نیمه شرقی هرمزگان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، غرب اصفهان، ارتفاعات سمنان و ارتفاعات شرق تهران و چارشبان در خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، جنوب لرستان، ایلام جنوبی، یزد، قم، جنوب مرکزی، خراسان جنوبی و خراسان جنوبی.

در نتیجه این خطر جوی، یخ زدگی، کاهش دید، لغزندگی جاده ها، اختلال در تردد، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها، احتمال ریزش سنگ در جاده های کوهستانی، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال تنش دمایی در باغ ها و مزارع، افت فشار گاز، احتمال افزایش ناگهانی سطح آب رودخانه ها و احتمال آبگرفتگی موضعی و محدود جاده ها پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از خسارات، پرهیز از سفرهای غیرضروری، حمل وسایل زمستانی و سوخت کافی در سفر با خودرو، اقدامات لازم در صنعت کشاورزی برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از سرما و یخبندان، پرهیز از فعالیت های کوهستانی و جابجایی عشایر، آمادگی شهرداری را توصیه می کند. و سازمان های امدادی برای مقابله با برف، یخبندان، مه و کولاک در جاده ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها و مدیریت مصرف انرژی به ویژه گاز.

این سازمان همچنین هشدار باد زرد دیگری را با افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی 1 تا 1.5 متر و در نواحی دریایی تا 2 متر از یکشنبه تا جمعه (14 تا 9 آذر) صادر کرد.

این شرایط جوی روز یکشنبه در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، دوشنبه در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، چهارشنبه در خلیج فارس و تنگه هرمز و غرب پیش بینی می شود. نیمی از دریای عمان و روز جمعه در خلیج فارس و دریای عمان.

در نتیجه این خطر، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، تفریحی و نیمه سنگین، احتمال اختلال در ورود و خروج کشتی ها از بنادر، احتمال شکستن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس و احتمال آسیب دیدن تجهیزات دریایی دور از دسترس نیستند.

توصیه سازمان هواشناسی برای جلوگیری از خسارات و خطرات، خودداری از تردد دریایی به ویژه تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و شناورهای ماهیگیری و تفریحی، ممنوعیت شنا، انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی، جمع‌آوری تورهای ماهیگیری و محدود کردن فعالیت‌های دریایی. .

به گزارش ایسنا، هشدار زرد به معنای وقوع پدیده جوی است که ممکن است باعث اختلال در رفت و آمد و کار روزانه شود. این هشدار برای اطلاع رسانی به مردم صادر می شود تا بتوانند برای رویارویی با پدیده جوی کمی شدیدتر از حد معمول آماده شوند. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید