سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد کشور می شود

سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد کشور می شود

روز جدید :سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی کشور به روز چهارشنبه از افزایش آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

بر اساس تحلیل هواشناسی و نقشه‌های آینده‌نگر سازمان هواشناسی، در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان بارش متناوب، گاهی وزش باد شدید و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. در سایر نقاط کشور برای امروز تا چهارشنبه جوی پایدار همراه با پتانسیل افزایش غلظت آلاینده های هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می شود.

روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی کشور در استان های خوزستان، لرستان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، هرمزگان و کرمان گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش‌ها از روز پنجشنبه در آن مناطق به تدریج شامل سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان و جنوب همدان و مرکزی شدت گرفت. در اکثر نقاط کشور به جز شمال غرب و غرب روز جمعه بارش باران پیش بینی می شود.

بارش در نیمه جنوبی کشور پیش بینی می شود. همچنین امروز و فردا خلیج فارس و روزهای پنجشنبه و جمعه خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهد بود.

امیر سرکرده کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه به جز شمال غرب در سراسر کشور بارندگی خواهیم داشت. امروز و فردا سازمان هواشناسی اخطاریه خواهد داد.

نگاهی به نمودارهای هواشناسی نشان می دهد که آسمان تهران امروز و فردا آفتابی است. چهارشنبه و پنجشنبه نیز ابری همراه با ابر متغیر خواهد بود. برای جمعه و شنبه هفته آینده هوای نیمه ابری پیش بینی می شود. یکشنبه هفته آینده احتمال بارندگی در تهران 85 درصد و میزان بارش نیز حدود 5.8 میلی متر پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید