ساپینتو دوباره ضربه می زند، بازی استقلال بسته است

ساپینتو دوباره ضربه می زند، بازی استقلال بسته است

اصغر طالب نسب بازیکن سابق استقلال در خصوص اتفاقات اخیر استقلالی ها اظهاراتی را بیان کرد.

بازی استقلال و مس کرمان را چگونه پیش بینی می کنی؟

با توجه به اینکه مس کرمان چند سالی است که در ورزشگاه آزادی بازی نمی کند قطعا این سوال می تواند برای آنها هیجان انگیز باشد. آنها از لیگ یک به لیگ برتر آمدند و فعلاً از حضور در لیگ برتر می ترسند. به نظر من این تیم شرایط لازم برای بازی در آزادی را ندارد و به همین دلیل استقلال باید در 20 دقیقه ابتدایی به این تیم گل بزند.

تو چی میگفتی

هر چه زمان بیشتر می گذرد اما استقلالی ها نمی توانند به این تیم گل بزنند، اعتماد به نفسشان بیشتر می شود و از تنش استرس بیرون می آیند. بنابراین، ممکن است کار همچنان مقید باشد.

وضعیت استقلال را چطور دیدی؟

استقلال در آخرین بازی خود در آزادی اصلا خوب نبود. منظورم بازی با سپاهان است. او در بازی با ملوان پس از زدن یک گل ریکاوری کرد. امیدوارم ترکیب اصلی استقلال درست باشد تا استقلال در همان ابتدای بازی به گل برسد. اما من پیش بینی می کنم که استقلال در این دیدار پیروز شود. در مجموع استقلال باید از سه بازی پیش رو حداقل هفت امتیاز کسب کند در غیر این صورت از دور رقابت ها کنار گذاشته می شود.

در مورد حضور بانوان در حاشیه بازی استقلال حرفی داری؟

به نظر من در شرایط فعلی بهتر است خانم ها به ورزشگاه نیایند.

چرا؟

چون هنوز شرایط به گونه ای نیست که ورزشگاه های ما میزبان بانوان باشند.

منظور شما از آن چیست؟

در سال 1995 در کلاس مربیگری A آسیا بودم که به ما گفتند باید یک مسابقه را از نزدیک ببینیم. همه در این آزادی به تماشای بازی پرسپولیس و صنعت نفت نشستیم. روزی دیگر لعنت هایی شنیدم که حتی در کتاب نفرین هم نوشته نشده بود. من خودم بچه پایین شهر تهران هستم اما تجربه عجیبی داشتم. ما هنوز فرهنگ مناسبی برای ورود زنان ایجاد نکرده ایم. وقتی بتوانیم استادیوم را شبیه سینما کنیم، می توانیم نتیجه بگیریم که خانم ها هم خواهند رفت.

قبول دارید که بارها چنین تصمیماتی گرفته شده اما جو ورزشگاه تغییر نکرده است؟

شاید کار اصلی انجام نشده باشد! اما معتقدم در این دیدار استقلال و مس اگر استقلال با یک گل عقب بیفتد تماشاگران شروع به فحاشی می کنند و آن وقت شرایط برای حضور بانوان خوب نیست. من مخالف ورود بهوان نیستم، اما نگرانم که وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، کسانی که مخالف آن هستند، همین موضوع را مطرح کنند و بگویند: «ببینید چه اتفاقی افتاده است» و در نهایت دوباره موضوع را تحریم کنند. این را از این نظر می گویم که شاید بخواهم خواهر و مادرم را هم به ورزشگاه بفرستم اما در این شرایط به نظرم شرایط مهیا نیست.

آیا فکر می کنید با حضور خانواده ها و زنان، آن معدود کسانی که در ورزشگاه فحاشی می کنند دست از این کار بردارند؟

قطعا موثر است، اما قطعا زمان می برد. در کل امیدوارم این فرهنگ به وجود بیاید و کم کم این چند نفر که شاید از هر صد نفر یکی دو نفر بیشتر نباشند از طریق برگزارکنندگان اصلاح یا ممنوع الورود شوند.

درباره رفتار اخیر ساپینتو دور از بازی انزلی حرفی داری؟

من روانشناسی خوندم قبلاً به شما گفتم که مربیان احساساتی مانند یک شمشیر دولبه هستند – یا تیم خود را هیجان زده می کنند و مانند سیمئونه نتیجه می گیرند یا تیم را کنار می زنند. اگر ساپینتو یک ضربه دیگر بزند، کل تیم را کنار می گذارد. چون ممکن است این بار مسئولان برگزاری بازی را پیگیری کنند و تعطیل کنند. در این صورت کل مجموعه استقلال متضرر می شود.

درباره آخرین تحولات پیرامون امیر ارسلان مطهری حرفی برای گفتن دارید؟

برخورد باشگاه با ارسلان مطهری خوب نیست. برایم مهم نیست که آنها می خواهند یا نه، اما این روش روش درستی نیست. مطهری نقش بسزایی در قهرمانی استقلال در فصل گذشته داشت. قبل از او با وریا غفوری اینطور برخورد شد. این خوب نیست که بازیکن در استقلال احساس مصرفی کند و وقتی ماندگاری اش تمام شد، دور ریخته شود. در این صورت، او وارد هفته 20 می شود و به آرامی مذاکرات را با تیم های دیگر آغاز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید