سایه باران های موسمی بر آسمان خوزستان/ ایذه و سیل

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از رهیاب ؛ این روزها همه از پدیده «موسمی» صحبت می کنند که در هفته گذشته وارد کشور شد و همان طور که مردم از گرما گلایه داشتند و 29 استان کشور را درگیر کرد. ; حادثه ای که در برخی از شهرهای خوزستان به باران و سیل و در برخی دیگر تبدیل به رعد و برق شد که با جان باختن و بی خانمانی عده زیادی همگان را اندوهگین کرد و هیچکس نتوانست جلوی خسارات مادی و معنوی ناشی از بارش های سیل آسا را ​​بگیرد. بودن


دزفول همچنان در حالت آماده به کار است

این سیستم وزش باد شدید همراه با گرد و غبار ایجاد کرد که باعث قطع اتصال برق در فروشگاه و ریزش داربست فلزی شد که با حضور به موقع آتش نشانی این حوادث منجر به تلفات جانی نشد و فقط خسارت جزئی رخ داد.

فرماندار ویژه دزفول گفت: در حال حاضر شرایط جوی آرام است و مشکل خاصی وجود ندارد اما تا روز سه شنبه در آماده باش هستیم.


7a453712 bc84 40e7 b49b 206ef98574bd خبر خاکستری


فاجعه ای که موسمی به ایذه آورد

در پی بارش شدید باران و رانش زمین راه ارتباطی استان های خوزستان و چهارمحال و بختیاری مسدود شد.

رئیس پلیس راه خوزستان با اعلام این خبر گفت: با توجه به مسدود بودن این جاده تا بازگشایی نهایی از تردد خودداری کنید.

حسن نبوبوتی فرماندار ایذه گفت: سیل امروز نه تنها بسیاری از راه های شهری و برون شهری را آب گرفت و مسدود کرد، بلکه با ورود به منازل مردم خسارت هایی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: در جریان جاری شدن سیل امروز یک دستگاه خودروی پژو نیز به دره ای در منطقه نشلیل سقوط کرد و جستجو برای یافتن سرنشین یا سرنشینان آن خودرو آغاز شده است.

همچنین برخی منابع محلی از تلف شدن صد راس گوسفند در جریان سیل امروز خبر دادند.


آب 25 روستای ولسوالی سوزان قطع شده است

محمدرضا کرمی نژاد گفت: بر اثر وزش باد شدید و بارندگی ناشی از فعالیت سامانه موسمی در خوزستان بعدازظهر یکشنبه حدود 300 متر از لوله های آب دچار آبگرفتگی و افت فشار و قطع آب 25 روستای این استان شد. بخش سوزان شرقی شهرستان ایذه.

وی به تامین آب اهالی این روستاها با تانکرهای سیار اشاره کرد و افزود: قرار بود عملیات رفع مشکل آب روز گذشته انجام شود که به دلیل بارندگی های متناوب و باتلاقی بودن زمین، امکان انجام آن وجود نداشت. عملیات.

کرمی نژاد می گوید: در صورت مساعد بودن شرایط جوی فردا و در غیر این صورت پس فردا نسبت به رفع مشکل کم آبی و قطعی آب اقدام می شود.


7 گروه عملیات جستجو و نجات در ایزچ

سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر خوزستان گفت: به دلیل بارندگی شدید بعد از ظهر دیروز در ایذه، آبگرفتگی در برخی نقاط شهری و روستایی و همچنین محورهای مواصلاتی رخ داد.

امیرعباس نجفی از غرق شدن یک جوان و یک مرد 60 ساله در سیل در ایذه خبر داد.

وی افزود: تعدادی از همشهریان به دلیل بی توجهی به هشدارهای مکرر ناجیان غریق و نزدیک شدن به آب های جاری در معرض خطر غرق شدن قرار گرفتند.

این مسئول افزود: 5 دامدار با دام های خود در منطقه کول فراه در معرض خطر غرق شدن بودند که با حضور به موقع نیروهای امدادی از سیل خارج و به مناطق امن منتقل شدند.

نائب رئیس جمعیت هلال احمر خوزستان همچنین ادامه داد: پدری به همراه 2 فرزندش که به گفته شاهدان محلی در مسیر سیل برای عکسبرداری با تلفن همراه خود توقف کرده بودند در منطقه چسمه هاتون گرفتار سیل شدند. و در نهایت پدر و یکی از فرزندان به سختی نجات یافتند، اما فرزند 3 ساله این خانواده تسلیم سیل شد و ناپدید شد.

به گفته نجفی؛ علاوه بر تلاش 7 گروه عملیاتی جمعیت هلال احمر ایذه برای جستجو و نجات این 2 نفر، 2 تیم ANST (سگ آشکارساز) نیز به سرعت به منطقه اعزام شدند تا عملیات جستجو با سرعت و دقت بیشتری ادامه یابد.


f3417c8d d9a3 4405 aa26 c9b09c4f8f7d خبر خاکستری


وزش بادهای موسمی خسارت سنگینی به کشاورزی باغ ملک وارد کرد

همچنین رودخانه های باغ ملک نیز بر اثر بارش شدید باران طغیان و طغیان کردند.

بهروز فرج الهی فرماندار باغ ملک گفت: پس از بارندگی های چند روز گذشته و امروز که سامانه بارشی از سمت بالادست باغ ملک امامزاده عبدالله فعال شد به مرکز و صیدا رسید.

وی افزود: در نتیجه طغیان رودخانه های بالادست و بارندگی های جاری منجر به انسداد مجدد محور ارتباطی صیدون – کهگیلوه و تخریب پل ها شده و متاسفانه خسارت های زیادی به کشاورزی و مزارع وارد شده است.


خانه هایی که در معرض خطر سیل هستند باید تخلیه شوند

کیومرث اکبری گفت: مردم شهر مرغزار امامزاده عبدالله، بخشی از آسیاب صیدون، مناطق گردشگری رباط، مال آقا و خانه های ساخته شده در مسیر رودخانه در میداوود منازل خود را تخلیه و به مکان امنی بروند.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای بارش ها به سمت شهرک باغملک، مردم مناطق مذکور سریعا منازل خود را تخلیه کنند.

اکبری به شهروندان توصیه کرد از چادر زدن در کنار مسیرها، رودخانه ها و مناطق گردشگری رباط و منطقه مال آقا و امامزاده عبدالله خودداری کنند.


محورهای مسدود شده در باغ ملک

ابراهیم سپاس زاده اظهار کرد: پس از بارندگی و سیل، محور ارتباطی صیدون و دیشموک بین سر آسیاب و تنگ چویل به دلیل طغیان رودخانه به طور کامل قطع شد و دسترسی به روستاهای تنگ چویل و قطعه دیشموک وجود ندارد.

وی افزود: رانندگان خودروهای شخصی که قصد سفر به صیدا از مسیر دیشموک را دارند مسیر ارتباطی دیشموک و دهدشت را در نظر بگیرند و مسیر جایگزین رانندگان از سمت باغملک مسیر رامهرمز به بهبهان است.

حسن سبزعلی بخشدار مرکزی ایذه با اشاره به شکستگی 12 تیر برق، آسیب به 2 ترانس و شکستگی کابل و قرقره گفت: صبح امروز دو جسد گمشده پیدا شد. ، اما تمام خانواده نجات یافتند به جز یک نفر که در این حادثه جان باخت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید