بارش باران های موسمی در جنوب کرمان خسارت جانی نداشت


ساعت: 21:14
تاریخ ارسال: 05/05/1401
کد خبر: 1885999

مجید ساعدی مدیر بحران استانداری کرمان درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان کرمان گفت: سیل 65 راه روستایی، چهار راه فرعی و دو راه اصلی (رودبار به زهکلوت و زهکلوت به ایرانشهر) را مسدود کرده است که تاکنون یک زمان و زمان اصلی است. شرکت های تابعه بازگشایی شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راه آرمان ، پس از اخطارهای سطح قرمز اداره کل هواشناسی استان جلسه ستاد بحران در شهرک رودبارجنوب با حضور تمامی مسئولین در سالن فرمانداری آن شهر برگزار کرد.



در این جلسه بنا به دستور فرماندار رودبار جنوبی، قبل از وقوع سیل، ماشین آلات در مناطق بحرانی بخش مرکزی و جازموری مستقر شدند و نیروهای انتظامی در آماده باش کامل و تمامی روسای دستگاه های اجرایی در شهرها حضور داشتند که در طول بحران خدمات ارائه کردند

ستاد مدیریت بحران شهرستان رودبار جنوبی صبح امروز با حضور فرماندار و مسئولان شهرستان رودبار جنوبی در محل اداره شهرستان تشکیل شد.

استاندار کرمان در ستاد بحران رودبار جنوب: تصمیمات ستاد بحران در حال پیگیری است.

استاندار کرمان در این جلسه با اشاره به شدت بارندگی های اخیر گفت: پس از پیش بینی ورود سامانه بارشی شدید به استان، مقدمات در شهرستان ها فراهم شد و از جاده ها و پل ها در این زمینه بازدید شد.


ContentImages 155455t خبر خاکستری



وی با تاکید بر حضور میدانی در منطقه برای درک مشکلات و مصائب مردم، افزود: سیل یک مزیت دارد و آن این است که دیگر در اطراف معابر خانه ساخته نمی شود، بنابراین از آنجایی که مسیرها طولانی است شهرداری و مدیریت راه باید به یکدیگر کمک کند.در سیلاب مراقب باشید و کار را گسترش دهید.

فداکار با بیان اینکه مصوبات ستاد بحران در حال پیگیری است، گفت: تصمیم برای اعطای اعتبار برای سدسازی توسط دولت خواهد بود و مشاوران تا حد امکان کار را پیش برده و گزارشات خود را ارائه کرده اند، اما حجم عملیات بسیار زیاد و نیاز زمان بیشتری می برد و تلاش می کنیم شرکت های بزرگ صنعتی و معدنی مانند مس سرچشمه نسبت به اعتبارات لازم و خرید تجهیزات اقدام کنند و تا هفته آینده مشکل بحران اعتباری حل شود. .

سیل در جنوب استان کرمان تلفات جانی نداشت، بیش از 100 خانه دچار سیل شدند.

بر اساس اعلام مجید ساعدی مدیریت بحران استانداری کرمان تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی و مصدومیت بر اثر جاری شدن سیل در مناطق جنوبی و جنوب غربی استان گزارش نشده است و سامانه بارشی هم اکنون در غرب فعال شده است. بخشی از استان استان.

مجید ساعدی درباره آخرین وضعیت مناطق سیل زده استان کرمان گفت: سیل 65 راه روستایی، چهار راه فرعی و دو راه اصلی (رودبار به زهکلوت و زهکلوت به ایرانشهر) را مسدود کرده است و یک راه اصلی و یک راه فرعی مسدود شده است. تاکنون بازگشایی شده است.

به گفته وی، بیش از 100 خانه تا 40 درصد دچار آبگرفتگی جزئی شده و برق 10 روستای وصل شده قطع شده است، تلفن ثابت یکی از روستاهای کلگنج نیز که مجاز است قطع شده است.

با تلاش راهداران مسیر رودبار به زهکلوت و زهکلوت به دلگان بازگشایی شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: بارش شدید باران در بالادست باعث قطع ارتباط این مکان شده است که با تلاش راهداران و راهداری زیر بار ترافیکی قرار گرفته است. ایجاد یک بای پس دسترسی


خبر خاکستری



وی ادامه داد: این مکان هم اکنون توسط عوامل راهداری برای تردد در حال ایمن سازی است.

رئیسی از مردم و رانندگان خواست در هنگام عبور و مرور از این محل شرایط بهتری را ایجاد کرده و احتیاط را رعایت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید