ستاره استقلال از دعوت نشدن به تیم ملی ناراحت است

ستاره استقلال از دعوت نشدن به تیم ملی ناراحت است

استقلال نیم فصل موفقی را پشت سر گذاشت و با 35 امتیاز در دور نخست لیگ بیست و یکم پیروز شد. بی شک یکی از دلایل موفقیت استقلال آرامش و ثبات ایجاد شده در این تیم و البته کادرفنی و بازیکنان است که همگی تنها به قهرمانی در پایان فصل فکر می کنند. ورا گفوری به عنوان کاپیتان استقلال نقش مهمی در ایجاد چنین آرامشی داشت. او در گفتگو با ایران ورزشی پس از مدت ها سکوت خود را شکست و از نیم فصل و البته دلایلی که باعث موفقیتش شد صحبت کرد. او با مدیران صحبت کرد، با کادرفنی تماس گرفت و سپس از بازیکنان تمجید کرد. کاپیتان استقلال یکبار برای همیشه دلایل دعوت نشدنش به تیم ملی را فاش کرد. وی تاکید کرد که به دلایل دیگری که فنی نیست فعلا از تیم ملی کنار گذاشته شده است. تصمیم وریا برای حل مشکلات استقلال و پرسپولیس هم جالب است. واگذاری این دو باشگاه به بخش خصوصی. اتفاقی که به این راحتی رخ نمی دهد.

استقلال در نیم فصل اول لیگ بیست و یکم نتایج درخشانی کسب کرد و در نهایت قهرمان شد. می خواهم در مورد نیم فصل آخر صحبت کنم و اینکه چطور توانستی در بالای جدول قرار بگیری و چه مشکلاتی در این اتفاق نقش داشته است؟

یک نیم فصل البته با همه مشکلات گذشت اما خدا را شکر توانستیم دور رفت را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم. نتایج ما می توانست بهتر از این هم باشد. در دقایق پایانی چند تساوی برای استقلال رقم خورد و اگر در این دیدارها پیروز می شدیم الان وضعیت گل ما ایده آل تر بود. در مجموع به نظرم نتایج عالی بود و بزرگترین چیزی که می توانستم به آن اشاره کنم و مانور بدهم اتحاد، همدلی و آرامش در تیم بود.

فکر می کنم حضور مصطفی آجورلو به عنوان مدیر اجرایی نیز نقش ویژه ای در شکل گیری این آرامش داشته است.

قطعا درست است اولین حرفی که آقای آجورلو در مورد آرامش و ثبات استقلال که می تواند رمز موفقیت این تیم باشد را به یاد ندارم. البته ممکن است در این مدت کاستی هایی هم وجود داشته باشد اما همه ما با توجه به اعتمادی که به آقای آجورلو داشتیم به مسیر خوب خود ادامه دادیم و به نتیجه رسیدیم. امیدوارم هرچه جلوتر می رویم برخی از مشکلات حل شود. چون آقای آجورلو می تواند آنها را حل کند.

در روزهای اخیر برخی از بازیکنان تیم رقیب در مصاحبه های خود تاکید کردند که جام را به قهرمان نیم فصل نمی دهند. آیا این گفتگو قهرمانی شما را زیر سوال نمی برد؟

من اصلا این گفتگو را ندیدم، چون برایم مهم نیست که چه کسی چه می گوید. تمام تمرکز من و سایر بازیکنان روی تیم ماست. فقط خوشحالم که اتحاد و اعتماد زیادی در مجموعه ما وجود دارد. بین بازیکنان و مربی و مدیریت باشگاه که می تواند ما را در آینده موفق کند. این نتیجه برای ما ارزشی ندارد زیرا هدف ما چیز دیگری است. هنوز کاری انجام نداده ایم اما به جایی رسیده ایم که اتحاد در تیم و حس اعتماد وجود دارد که رمز موفقیت استقلال است.

شما می دانید که تیم شما و نتایج آن زیر ذره بین است. نمی ترسی برای استقلال حاشیه درست کنی و تیم را از روند فعلی خارج کنی؟

ما قطعا اجازه نمی دهیم و نمی گذاریم حاشیه هایی برای ما ایجاد شود. با درایت کادرفنی از فرهاد مجیدی و پین گرفته تا مصطفوی، گلمپور و نوشادی، بازیکنان و مدیران باشگاه که زحمت می کشند، همه می دانیم که تا پایان فصل کار سختی در پیش داریم اما اتحادیه ما قطعا اجازه نمی دهد حاشیه. . معمولا وقتی استقلال در اوج است مشکلات و حواشی زیاد می شود و عده ای سعی می کنند حواس ما را پرت کنند و تیم را خراب کنند. همه بازیکنان ما باتجربه هستند و بسیاری از ما چندین فصل است که در کنار هم بازی می کنیم. بنابراین می‌توانیم از مرزهای مصنوعی برخی غلبه کنیم تا با روند فعلی تیم همراه شویم.

فرهاد مجیدی در صحبت های خود همواره تاکید کرده است که هوریا گفوری در پایان فصل قهرمان جام خواهد شد. چقدر امیدوارید این اتفاق بیفتد؟

خدا هم همینطور باشد. مسیر سختی داریم و همه تیم ها در تلاش هستند تا از ما پیشی بگیرند. ما رقبای قدرتمندی داریم، به خصوص همان تیم هایی که همچنان برای قهرمانی رقابت می کنند. سه، چهار تیم بالای جدول خطرناک هستند و برای قهرمانی در لیگ بیست و یکم تلاش می کنند و در نیمه دوم تقویت می شوند.

می خواهم نظر شما را در مورد حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بدانم. به نظر شما مقصر اصلی این حادثه کدام یا کدام مرجع است؟

اگر بخواهید سطحی نگر باشید قطعا فدراسیون فوتبال را مقصر می دانید اما اگر بخواهیم از ریشه صحبت کنیم باید از خصوصی سازی این دو باشگاه صحبت کنیم. برخی از سیاستمداران که اجازه خصوصی سازی این دو باشگاه را نمی دهند، مقصر اصلی هستند. استقلال و پرسپولیس را باید به مردم خودشان سپرد تا در مسیر ورزشی خود پیشرفت کنند. من معتقدم مقصر اصلی مردمی هستند که اجازه چنین کاری را نمی دهند و تصمیماتی می گیرند که بعد از آن اتفاق می افتد. تا این دو باشگاه خصوصی شوند و راه اصلی خود را طی کنند، این آش و این کاسه است.

در سال هایی که پرسپولیس قهرمان شد همیشه در فضای مجازی این شایعه مطرح می شد که او وزیر ورزش پرسپولیس بوده و از این تیم حمایت کرده است. حالا که دولت تغییر کرده و استقلال به بالای جدول رسیده، این بار هواداران تیم رقیب معتقدند وزیر ورزش استقلالی است و از شما حمایت می کند. نگران این پست ها نیستید؟

در واقع نمی خواهم در مورد پرسپولیس صحبت کنم و به یک سوال پاسخ دهم. تنها چیزی که می خواهم در مورد آن صحبت کنم تیم ماست. ما تیمی هستیم که مشکلات زیادی داریم اما نمی خواهیم آنها را عمومی کنیم و تبلیغ کنیم. قاطعانه می گویم شک نکنید از نظر امکانات و بودجه یکی از ضعیف ترین تیم های لیگ هستیم.

منظورتان زمین تمرین و مشکلات مالی است؟

این همه است، اما ما نمی خواهیم آرامش تیم خود را به هم بزنیم. چون برای رسیدن به این نقطه تلاش و سختی زیادی انجام دادیم.

آیا در این شرایط پیوند قهرمانی شما با وزیر اوضاع را خدشه دار نمی کند و تلاش شما را بی نتیجه نمی کند؟

این دقیقاً به همان موضوع خصوصی سازی برمی گردد و اینکه هر دو باشگاه باید از دولت کنار گذاشته شوند. تا زمانی که این دو باشگاه خصوصی نشوند، نه قهرمانی پرسپولیس و نه هواداران پرسپولیس ارزشی نخواهد داشت، بلکه برعکس پرسپولیسی ها قبول می کنند که استقلال به تنهایی موفق شد. چون همیشه این شایعه وجود دارد که از یک باشگاه حمایت بیشتری می شود. همانطور که سال ها باور داشتیم و واقعا شرایط تیم های آماتور را محک زدیم، شرایط مثل قبل است اما با حداقل ها توانستیم به نتیجه برسیم. ما دوست نداریم این نتایج زیر سوال برود.

تروما در چه وضعیتی است؟

خدا را شکر در دو بازی اخیر موفق شدم به میدان بروم و آرام آرام به شرایط خوب برگردم تا بتوانم بهتر روی نتایج استقلال تاثیر بگذارم و به تیم کمک کنم.

دوست دارم در مورد تیم ملی هم صحبت کنم.

من صحبت نمی کنم.

اما یک بار برای همیشه بگویید چرا دعوت نمی شوید حتی در روزهایی که جزو بازیکنان خوب لیگ هستید.

نمیدونم چرا دعوت نشدم البته آنها خود را بهانه کردند که اصلاً برای من قابل قبول نبود. آخرین چیزی که شنیدم و قابل توجیه نیست این بود که گفتند وریا کاندیدا نشده و به همین دلیل دعوت نشده است! در صورتی که آمار نشان می دهد که من قبل از مصدومیت 10 تا 11 کیلومتر روی زمین دویدم. البته مصدومیت باعث شد آن ریتم خوب را از دست بدهم اما متوجه می شوم که برای تیم ملی بازی می کنم و تاثیرگذار هستم. البته دعوت نشدن سلیقه ای است و نمی دانم فنی است یا نه.

یک بار گفتند وریا خیلی پیر است و می خواهند در سال های آینده برای تیم ملی بازیکن بسازند.

آمار، سرعت دویدن و تاثیر در یکی دو فصل گذشته همه چیز را نشان می دهد. این در حالی است که در حال حاضر تیم ملی بازیکنانی دارد که یکی دو سال از من بزرگتر هستند. باز هم تاکید می کنم که می توانم به تیم ملی کمک کنم. با این حال سکان تیم ملی در دستان آقای اسکوچیچ است و او باید تصمیم نهایی را بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید