سخت ترین دقایق فصل پرسپولیس یک روز جدید

سخت ترین دقایق فصل پرسپولیس یک روز جدید

به طور غیرمنتظره پرسپولیس با فصل قبل خود تفاوت های زیادی دارد. بازیکنان کلیدی در ترکیب این تیم به وفور حضور دارند، در روزهای بد پیروز می شوند، دیگر فرصت سوزاندن مثل قبل وجود ندارد و هر توپی در دروازه این تیم دیگر خطرناک نیست. پرسپولیس قطعا یکی از مدعیان جدی قهرمانی در این فصل لیگ برتر خواهد بود. اما نکته مهم سبک بازی نفت، قرار دادن سه بازیکن در خط حمله برای مقابله با بازی پرسپولیس از طریق مدافعان میانی بود و به این ترتیب نقشه اصلی تیم یحیی در این فصل فلج شد تا دقایق سختی را تجربه کند.

1- یک واقعیت کلیشه ای و تکراری بارها توسط مربیان بزرگ دنیای فوتبال شنیده شده است. برای کسب عنوان قهرمانی در یک فصل فوتبال باید در روزهایی که خیلی خوب نیستید برنده شوید و این سه امتیاز تعیین کننده است که سرنوشت جام را رقم می زند. پرسپولیسی های نامنظم نیمه اول که احتمالا خوش شانس بودند تنها یک گل به ثمر رساندند، در نیمه دوم از فرصت های اندک خود استفاده کردند و سه امتیاز بسیار مهم این بازی را از آن خود کردند. حضور بازیکنان تاثیرگذار و به اصطلاح “کار آوردن” امروز در ترکیب تیم یحیی به وضوح نمایان است و این سه امتیاز مهم به او و تیمش تعلق گرفت.

2- شاید این مشکل تا پایان فصل تکرار شود اما یورگن لوکادیا در دو سال اخیر و بعد از رفتن علی علیپور دقیقاً گمشده پرسپولیس بود. اگرچه برخی معتقدند این بازیکن هنوز از نظر بدنی آماده نیست، اما ستاره هلندی پرسپولیس نشان داده آنقدر توانایی گلزنی بالایی دارد که شاید برای درخشش در این تیم نیازی به حضور در اوج نداشته باشد. هنوز یک ماه از حضورش در ایران نگذشته بود که لوکادیا نشان داد که ارزش آن همه صبر و البته بهای قابل توجهی که پرسپولیس برای جذب او پرداخت کرده است.

3- باز هم در مورد لوکادیا صحبت می کنیم. اگرچه ممکن است کمی سنگین به نظر برسد، اما قدرت بدنی استثنایی این بازیکن به او این امکان را داده است که کاملاً خود را در منطقه تثبیت کند و موقعیت را دقیقاً به توپ مورد نیاز خود تبدیل کند و در واقع می تواند در صدم ثانیه بازی کند. توقف کنید و ضربه بزنید. به عنوان گل اول این بازیکن مقابل نفت آبادان در تهران؛ گل دوم یورگن در لیگ برتر ایران کمیاب است و این یعنی انتخاب بزرگ یحیی گل محمدی و کادر فنی پرسپولیس.

4- یک مدافع کناری معمولاً در فوتبال جهان باید بالاتر از حد انتظار عمل کند تا مورد توجه و تمجید قرار گیرد. با وجود گل های لوکادیا، اعتماد به نفس و آمادگی علیرضا بیرانوند، رویکرد سعید صادقی به آمادگی جسمانی و زوج دفاعی مطمئن پرسپولیس، دانیال اسماعیلی فر نیز عملکرد موفقی برای تیمش داشت. مهم ترین نقص فصل قبل در سمت راست قرمزپوشان، یعنی. فضای قابل توجهی که با درخشش دانیال و نعمتی حل شد و این دو بازیکن با دوندگی فوق العاده خود اغلب علاوه بر مسئولیت دفاعی به حملات تیمشان می افزایند. پاس دقیق گل دوم تکمیل کننده عملکرد خوب اسماعیلی فر بود.

پنج- در مورد تیم محترم و محکم رضا مهاجری باید گفت. این سرمربی امروز عمدا مدافع کناری خود را برای قطع توپ های مکرر روی جناحین پرسپولیس به خصوص مهدی ترابی قرار داد و به وضوح نظم این تیم را در چند هفته اخیر به هم ریخته است تا این بازیکن یکی از بدترین های خود را داشته باشد. شب ها از تصمیمات داوری که بگذریم، حداقل یک امتیاز بدون شک حق مسجد سلیمان و رضا مهاجری بود و بعد از یک شب بسیار سخت برای استقلالی ها در مقابل یکی دیگر از مدعیان جدی قهرمانی لیگ، شایستگی خود را نشان دادند. نفت حتی کمتر از 30 دقیقه با یار بازی کرد و نه تنها موقعیت های زیادی به حریف نداد، بلکه حتی توانست گل تساوی را به ثمر برساند. پرسپولیسی ها بدون شک سخت ترین دقایق فصل خود را تا اینجای کار مقابل نفت و در خانه حریف سپری کردند تا تجربه ای مشابه استقلال و ساپینتو داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید