سخنگوی وزارت امور خارجه: با «کمیته حقیقت یاب» سازمان ملل در مورد حوادث اخیر همکاری نخواهم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه: با «کمیته حقیقت یاب» سازمان ملل در مورد حوادث اخیر همکاری نخواهم کرد

ناصر کنعانی در این خصوص گفت: جمهوری اسلامی آنقدر شجاعت دارد که در جبهه عمل می کند و مسئولیت مشکلاتی را که می خواهد با آن مقابله کند، بر عهده می گیرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین گفت: نخست وزیر عراق فردا به دعوت سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به تهران سفر می کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخشی دیگر از سخنان خود از برگزاری نشست ویژه شورای حقوق بشر در خصوص ایران به شدت انتقاد کرد و گفت: این گونه اقدامات کمکی به ارتقای حقوق بشر نمی کند و تنها باعث کاهش جایگاه حقوق بشر می شود. مکانیزم ها
وی با اشاره به تشکیل کمیته ملی در ارتباط با رسیدگی به حوادث اخیر در کشور با دستور وزیر کشور افزود: ایران با تشکیل این کمیته و اطلاع رسانی شفاف از نتایج به وظایف ملی خود در این زمینه عمل می کند. پیگیری اقدامات و بررسی های این کمیته.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی درباره همکاری ایران با کمیسیون حقیقت یاب که قرار است بر اساس نشست فوق العاده اخیر شورای حقوق بشر درباره تحولات اخیر ایران تشکیل شود، گفت: ایران با این کمیسیون سیاسی همکاری نخواهد کرد. کمیته (کمیته حقیقت یاب).

وی در بخشی دیگر از این دیدار گفت: اخیراً بیش از 50 حمله به مقرهای دیپلماتیک ایران انجام شده، دیپلمات‌های ایرانی مورد تهدید قرار گرفته و برخی مراکز دیپلماتیک ایران از جمله در انگلیس مورد حمله قرار گرفته‌اند. کشوری که سابقه سیاهی در نقض مسئولیت های دیپلماتیک و کوتاهی در انجام آن دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به ایسنا درباره اقدام اخیر تیم ملی فوتبال آمریکا در برخی از صفحات مجازی خود در خصوص پرچم جمهوری اسلامی ایران گفت: اقدام رژیم آمریکا غیراخلاقی و غیرقانونی است. .
وی افزود: اقدام آمریکایی ها نیز از نظر مقررات فیفا غیرقانونی و جرم است و امیدواریم فیفا قوانین و مقررات خود را در این زمینه اجرا کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وزیر امور خارجه عمان در سفر اخیر خود به تهران پیامی از سوی آمریکا ابلاغ کرده است، گفت: این موضوع را نه تایید و نه تکذیب می کنم.

دیدگاهتان را بنویسید