سخنگوی وزارت امور خارجه تایید کرد: تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل

سخنگوی وزارت امور خارجه تایید کرد: تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل

روز جدید سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل گفت: متأسفانه برای دومین سال متوالی به دلیل تحریم های سرکوبگرانه و غیرقانونی آمریکا پرداخت حق عضویت ما در سازمان ملل دشوار است. ملل

سعید حاطب زاده تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از بنیانگذاران و اعضای فعال سازمان ملل متحد متعهد به پرداخت کامل و به موقع حق عضویت به سازمان ملل و سایر سازمان ها و آژانس های بین المللی است.

به گفته وی، دولت جمهوری اسلامی ایران با وجود مشکلات فراوان، منابع لازم را برای پرداخت هزینه عضویت خود در سازمان ملل فراهم کرده و رایزنی های لازم را برای حل این مشکل انجام می دهد. در عین حال، ایجاد یک کانال امن برای پرداخت سریعتر حق عضویت در نظر گرفته شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: دبیرکل سازمان ملل متحد و دبیرخانه باید شرایط خاص طرف هایی که با تحریم های غیرقانونی مواجه هستند را نیز در نظر داشته باشند و در پرداخت بدهی های خود از کمک به آنها دریغ نکنند.

ساعاتی پیش خبرگزاری فرانسه گزارش داد که هشت کشور از جمله ایران، ونزوئلا و سودان به دلیل بدهی های معوق حق رای خود در سازمان ملل را از دست داده اند.

حداقل مبلغی که ایران برای بازپس گیری حق رای خود باید بپردازد حدود 18 میلیون دلار است.

دیدگاهتان را بنویسید