سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: هیچ برنامه ای برای کاهش تحریم های غیرهسته ای ایران نداریم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: هیچ برنامه ای برای کاهش تحریم های غیرهسته ای ایران نداریم

رورنو : سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت برای احیای برجام، ایران باید از “خواسته های اضافی” خود صرف نظر کند. اگر ایران نتواند بازگشت به برجام را بپذیرد، آمریکا آماده اعمال تحریم‌ها خواهد بود. آنچه در پرونده هسته ای ایران قابل مذاکره است کامل است و ما موضع خود را که به اروپایی ها رسانده ایم فاش نمی کنیم.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که ایالات متحده نظرات خود را در مورد پیش نویس نهایی اتحادیه اروپا در مورد احیای برجام شخصا و مستقیماً به جوزپ بورل، سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتقل خواهد کرد. رسمی

به گزارش رویترز، پرایس گفت تنها راهی که آنها می توانند متقابل به توافق هسته ای ایران بازگردند این است که تهران از “خواسته های اضافی” خود صرف نظر کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت: دیپلماسی تنها راه اعمال محدودیت بر برنامه هسته ای ایران است. ما فقط در مورد این موضوع آماده مذاکره هستیم. اگر ایران نتواند بازگشت به برجام را بپذیرد، آمریکا آماده اعمال تحریم‌ها خواهد بود. آنچه در پرونده هسته ای ایران قابل مذاکره است کامل است و ما موضع خود را که به اروپایی ها رسانده ایم فاش نمی کنیم.

ندپرایس گفت: ما هیچ برنامه ای برای کاهش یا تعلیق تحریم های اعمال شده علیه ایران که مرتبط با پرونده هسته ای نیست، نداریم.

امیر عبدالخیان امروز در نشست با خبرنگاران در خصوص مذاکرات گفت: در حال حاضر در حال تبادل پیام با طرف آمریکایی در مورد سه موضوع مشخص هستیم و در روزهای آینده نقطه نظرات نهایی خود را اعلام خواهیم کرد و به طرفین مذاکره اعلام کرده ایم که اگر نظر ما در مورد این سه موضوع که منطقی هم هست، آماده ورود به فاز توافق هستیم و جلسه نهایی در وین با حضور وزرای خارجه برگزار می شود و پس از آن وارد مراحل بعدی کار خواهیم شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: ما به طرف‌های آمریکایی که پیام می‌دهند به صراحت اعلام کرده‌ایم که در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره هستیم و با بنزین مشکل داریم، طرف آمریکایی باید انعطاف نشان دهد. آخرین مرحله ما در تمام مراحل مذاکرات در صورت امکان انعطاف خود را نشان داده ایم و طرف آمریکایی نیز می داند که تا کنون چقدر انعطاف نشان داده ایم. ما در جریان مذاکرات در مورد موضوعاتی که می توانستیم این انعطاف را نشان دادیم و اکنون نوبت طرف آمریکایی است که انعطاف پذیر باشد.

وی بیان کرد: در مذاکرات اخیر طرف آمریکایی انعطاف نسبی شفاهی در دو موضوع از خود نشان داده است که باید مکتوب و به متن تبدیل شود و سومین موضوع ضمانت هایی است که آمریکایی ها باید انعطاف داشته باشند و واقع بینانه برخورد کنند و اگر ما به چنین انعطاف پذیری احترام می گذاریم، می توانیم در روزهای آینده به توافق برسیم. روزهای آینده روزهای مهمی برای توافق هستند. اگر انعطاف نشان ندهند دنیا به پایان نمی رسد آنها از یک طرح B صحبت می کنند ما نیز یک برنامه B داریم.

وزیر امور خارجه در ادامه سخنان خود گفت: امشب تا ساعت 12 خلاصه نهایی خود را به صورت مکتوب در مورد موضوعات باقی مانده به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا تقدیم می کنیم و اگر پاسخ آمریکا واقع بینانه و منعطف باشد، توافق حاصل خواهد شد و در صورتی که آنها انعطاف نشان نمی دهند، آنها باید بیشتر صحبت کنند

دیدگاهتان را بنویسید