رویترز: 30 درصد مسائل دشوار مذاکرات وین حل نشده است/ تهران خواستار لغو تحریم ها علیه 300 سازمان و فرد غیرهسته ای شد

رویترز: 30 درصد مسائل دشوار مذاکرات وین حل نشده است/ تهران خواستار لغو تحریم ها علیه 300 سازمان و فرد غیرهسته ای شد

روز جدید به نقل از رویترز، یک مقام ارشد ایرانی گفت: حدود 30 درصد از مسائل دشوار هنوز در جریان مذاکرات وین حل نشده است، اما ممکن است تا اوایل ماه مارس به توافق برسد. یک دیپلمات غربی همچنین گفت اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توان تا اوایل ماه مارس به توافق رسید.

رسانه های غربی به نقل از دو مقام ایرانی ادعاهایی مبنی بر مذاکره برای رفع تحریم ها در وین مطرح کردند.

رویترز به نقل از یک مقام ارشد ایرانی نوشت که حدود 30 درصد از مسائل دشوار در مذاکرات وین هنوز حل نشده است، اما می‌توان تا اوایل ماه مارس به توافق رسید. یک دیپلمات غربی همچنین گفت اگر همه چیز خوب پیش برود، می‌توان تا اوایل ماه مارس به توافق رسید.

یک مقام ارشد ایرانی گفت که تهران می خواهد به جای برچیدن سانتریفیوژهای مدرن، بتواند سانتریفیوژها را در ایران آب بندی و ذخیره کند.

رویترز همچنین به نقل از یک مقام ارشد ایرانی نوشت که تهران خواهان لغو تحریم ها علیه 300 سازمان و فرد غیر مرتبط با توافق هسته ای است.

سعید حاطب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز دوشنبه در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات وین و تاخیر در آمریکا گفت: «در وین بن بست وجود ندارد». مذاکرات مانند گذشته و تبادل بین هیئت ها ادامه دارد. زمانی که به روزهایی می رسد که مسائل جدی باید مورد بحث قرار گیرد، گفتگوها سخت می شود و قطعاً تعدادی تاخیر و نکاتی وجود دارد که همه کشورها باید به آنها رسیدگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید