هدف اصلی مذاکرات آتی در وین لغو تحریم های غیرقانونی علیه مردم ایران است

ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۱
کد خبر: 1783634

معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با پرس تی وی، هدف اصلی مذاکرات آتی در وین را رفع تحریم های غیرقانونی علیه مردم ایران دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با پرس تی وی هدف اصلی مذاکرات آتی در وین را رفع تحریم های غیرقانونی علیه مردم ایران دانست.

وی گفت: هدف اصلی این گفتگوها از دید جمهوری اسلامی ایران رفع تحریم های غیرقانونی دولت آمریکا به دلیل نقض فاحش برجام و نقض فاحش قطعنامه 2231 علیه ایران است. مردم. ”

حفاری افزود: آمریکایی ها با خروج از برجام، همزمان برجام و قطعنامه 2231 را زیر پا گذاشتند و در نتیجه تحریم های قبلی را مجدداً اعمال کردند و تحریم های جدیدی را علیه ملت ایران اعمال کردند. بازگشت آمریکا از این تحریم ها هدف اصلی مذاکرات آینده است.

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات آتی در وین افزود: اقدامات هسته ای ایران در پاسخ به اقدامات آمریکا در اعمال تحریم های غیرقانونی علیه جمهوری اسلامی و در چارچوب توافق برجام بود.

وی در گفت و گو با کریستین مجری برنامه سیانان گفت: موضوع اصلی در مذاکرات آتی لغو تحریم های غیرقانونی آمریکا به دلیل خروج از برجام و نقض تعهدات خود در قبال مردم ایران است. امانپور

باقری در پاسخ به این سوال مجری که آیا ایران خواهان رفع تحریم ها قبل از توافق است یا در چارچوب توافق، گفت: معمولاً بخشی از آن است، اما ابتدا باید به نتیجه مطلوب برسیم.

علی باقری این هفته به پاریس، برلین و لندن سفر کرد تا درباره لغو تحریم ها گفتگو کند.

حسین امیرعبدالهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین با همتایان خود در روسیه، چین، بریتانیا، آلمان و فرانسه دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیر عبداللهیان در گفتگوی تلفنی با ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه ایران را غیرسازنده خواند.

وی همچنین در تماس تلفنی با همتای چینی خود ابراز امیدواری کرد که آمریکا و متحدان اروپایی آن با رویکردی واقع بینانه به مذاکرات وین بیایند تا به سرعت به توافق برسد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گوی تلفنی با همتای روس خود گفت: ایران نسبت به نیات آمریکا بدبین است اما اگر دولت به تعهدات خود عمل کند، ایران نیز به طور کامل به تعهدات خود عمل خواهد کرد.

مذاکرات در وین قرار است در 28 دسامبر در وین با هدف لغو تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا از سر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید