من رایزنی های مفیدی با ریابکوف در مورد مذاکرات آینده و لغو تحریم های غیرقانونی داشتم

ساعت: 21:37
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779909

معاون وزیر امور خارجه در دیدار امروز خود با ریابکوف در مسکو گفت که رایزنی های مفیدی در مورد مذاکرات آتی با گروه 1+4 و موضوع لغو تحریم های غیرقانونی و سرکوبگرانه داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که امروز (جمعه) در دومین هدف از سفر خود پس از بروکسل به مسکو سفر کرده و با انریکه مورا معاون وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک امنیت سازمان ملل رایزنی کرد. شورایی در مسکو وی در دیدار با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه، نماینده روسیه در مذاکرات در وین که حدود سه به طول انجامید، گفت: «امروز ما همچنین ملاقات بسیار خوبی با آقای ریابکوف در مورد مذاکرات آینده و لغو برجام داشتیم. ساعت ها تحریم های غیرقانونی و ظالمانه صحبت های مفیدی داشتیم.

وی افزود: اشتراک نظرات خود در مورد بسیاری از مسائل سرمایه ای ارزشمند است تا مذاکرات آتی موفقیت آمیز باشد.

گفتنی است باقری در ضیافت ناهار ریابکوف نیز حضور داشت.

بر اساس توافق باقری و مورا، مذاکرات ایران و گروه 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و بریتانیا) باید تا پایان آبان ماه آغاز شود و تاریخ دقیق آن هفته آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش فارس، علی باقری معاون وزیر خارجه دولت اسلامی صبح امروز (جمعه) با «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دو طرف روابط دوجانبه، حل مشکلات و مشکلات موجود، گشودن دریچه های جدید در روابط دوجانبه و ارتقای همکاری ها در زمینه های مختلف را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

باقری پیش از دیدار در مسکو با انریکه مورا، هماهنگ کننده کمیسیون مشترک شورای امنیت سازمان ملل در بروکسل، دیدار و گفت و گو کرد.

حفاری خاطرنشان کرد: در نگاه اول باید با کشورهای عضو 4+1 در همین چارچوب و بر این اساس در گام اول با توجه به توافقی که با آقای ریابکوف (معاون وزیر امور خارجه روسیه) و دعوتی که از آنها صورت گرفت، صحبت کنیم. من باید به مسکو می آمدم.

وی گفت: با توجه به روابط گسترده و متنوع دوجانبه ما با روسیه، بخش قابل توجهی از سفر من به گفتگو با بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد روابط دوجانبه ایران و روسیه اختصاص خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید