آمریکا باید تحریم های غیرقانونی علیه دمشق را لغو کند

ساعت: 10:02
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۰۳
کد خبر: 1794505

در بیانیه مشترک دولت موقت روسیه و سوریه درباره بازگشت آوارگان از آمریکا و متحدانش خواسته شده است که تحریم ها علیه سوریه را به حالت تعلیق درآورند، از سیاسی کردن مسائل انسانی خودداری کنند و نیروها را از این کشور خارج کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از تاس ؛ روسای ستاد هماهنگی بین دولتی روسیه و سوریه در پایان نشست روز پنجشنبه خود بیانیه مشترک بازگشت پناهجویان را تصویب کردند. این سند از ایالات متحده می خواهد که تحریم های غیرقانونی علیه سوریه را متوقف کند و نیروهای خود را از این کشور خارج کند.

در بیانیه مشترک روسیه و سوریه آمده است: تحریم‌ها و تحریم‌های بی‌سابقه آمریکا و اروپا و همچنین حضور غیرقانونی نیروهای غربی در جمهوری عربی سوریه تأثیر بسیار منفی بر وضعیت اجتماعی-اقتصادی و انسانی این کشور گذاشته است. وضعیت سیاسی ایجاد شده توسط این فشار خارجی، گسترش همکاری های بشردوستانه و توسعه فعالیت های مربوط به بازسازی سوریه پس از چندین سال جنگ داخلی و همچنین بازگشت مردم سوریه به زندگی عادی در کشورشان را به طور جدی با مشکل مواجه کرده است. این اقدامات ایالات متحده و متحدانش در تضاد با قطعنامه 2585 شورای امنیت سازمان ملل است. ما معتقدیم که تنها تلاش های هماهنگ جامعه بین المللی می تواند به بهبود وضعیت انسانی در سوریه کمک کند و در این راستا، لغو تحریم های غیرقانونی علیه مردم سوریه می تواند کمک کند. انگیزه جدیدی برای پیشرفت در حل مشکلات داخلی و اوضاع سیاسی سوریه باشد و به بازسازی سوریه در اسرع وقت کمک کند.

علاوه بر این، در بیانیه مشترک ستاد هماهنگی بین دولتی روسیه و سوریه تاکید شده است که برخی از کشورهای غربی تمایل به سیاسی کردن مسائل بشردوستانه در سوریه از جمله ارسال کمک های بین المللی تنها از طریق کریدورهای بین المللی انسان دوستانه بر خلاف مقررات دارند. قطعنامه شورای امنیت در این زمینه. ما خواستار پایان دادن به چنین رویارویی های سیاسی با مسائل انسانی در سوریه هستیم که اهمیت حل سریع مشکلات مردم سوریه را نادیده می گیرد.

نشست مشترک ستاد هماهنگی بین دولتی روسیه و سوریه برای بازگشت پناهجویان به کشورشان روز پنجشنبه در دمشق برگزار شد. این نشست به صورت ویدئو کنفرانس بین مسکو و دمشق با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد، کمیته بین المللی صلیب سرخ و سایر سازمان های بشردوستانه فعال در سوریه برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید