به گزارش رویترز، دو موضوع در مذاکرات وین حل نشده باقی مانده است

به گزارش رویترز، دو موضوع در مذاکرات وین حل نشده باقی مانده است

رویترز در گزارشی به نقل از جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: سفر به تهران که از شب گذشته آغاز شد، در حالی انجام می شود که اتحادیه اروپا تلاش می کند به بن بست بین ایران و آمریکا برسد. اجازه دادن به برجام در مذاکرات.

به گزارش رویترز، حسین امیرعبدالهیان، وزیر امور خارجه ایران هفته گذشته از آمریکا که در سال 2018 به طور یکجانبه از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) خارج شد و تحریم ها علیه تهران را بازگرداند، خواست در مذاکرات “واقع بینانه” عمل کند.

زمانی که اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده مذاکرات وین، پس از 11 ماه مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن، در ماه مارس از وزرای خارجه شورای امنیت سازمان ملل خواست به وین بیایند، به نظر می رسید که توافق در آستانه حصول است. رویترز: از آن زمان تاکنون، مذاکرات به بن بست رسیده است.

دو مقام اروپایی و ایرانی در مصاحبه با رویترز پیش از سفر جوزف بورل به تهران به رویترز گفتند که دو موضوع در مذاکرات وین حل نشده باقی مانده است، از جمله موضوع تحریم ایران.

به گزارش ایسنا، حسین امیر عبداللهیان در نشست خبری مشترک پس از دیدار با جوزف بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجی، اظهار کرد: مذاکرات در وین به زودی از سر گرفته می شود و امیدواریم این بار طرف آمریکایی در این راه واقع بین و منصف باشد. مذاکرات و اقدام مسئولانه نسبت به نقطه پایانی توافق.

وی افزود: امروز مذاکرات مفصل، دقیق و عمیقی درباره مذاکرات انجام دادیم.

بورل گفت: «مذاکرات در وین بلافاصله در روزهای آینده از سر گرفته خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشست خبری با امیر عبداللهیان گفت: ما بن بست مذاکرات وین را شکسته و تنش های موجود در روزهای اخیر را متوقف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این تصمیم در واشنگتن و تهران برای از سرگیری مذاکرات اتخاذ شد.

دیدگاهتان را بنویسید