اولیانوف: برای دستیابی به توافق هسته ای تنها چند موضوع حل نشده باقی مانده است.

اولیانوف: برای دستیابی به توافق هسته ای تنها چند موضوع حل نشده باقی مانده است.

روز جدید :نماینده روسیه در سازمان های بین المللی در وین درباره روند مذاکرات توافق هسته ای گفت: تنها چند موضوع حل نشده باقی مانده است و اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، راه حل ها کاملا مشخص است.

میخائیل اولیانوف روز جمعه در مصاحبه ای درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفت: تا جایی که من می دانم این مذاکرات مربوط به انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا است. دولت آمریکا تصمیم گرفت این روند را نزدیک به انتخابات متوقف کند. در حال حاضر دلیلی وجود ندارد که بگوییم این روند منفی به پایان رسیده است.

وی در ادامه بر لزوم اتخاذ تصمیمات برای از سرگیری توافق در مدت زمان کوتاه و تکمیل توافق تاکید کرد.

اولیانوف در این خصوص گفت: تنها چند مشکل حل نشده باقی مانده است و اگر اراده سیاسی وجود داشته باشد، راه حل ها مشخص است.

نماینده روسیه در سازمان ملل تصریح کرد: به طور خلاصه، نتیجه گیری مذاکرات – موفقیت آمیز یا ناموفق – تقریباً به طور کامل به آمریکا و تمایل آن به گفتگو بستگی دارد.

لازم به ذکر است که جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته در بیانیه ای اذعان کرد که تمرکز فعلی آمریکا بر روی دیپلماسی و مذاکرات هسته ای با ایران نیست.

ناصر خانانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز اخیرا درباره مذاکرات لغو تحریم ها و آخرین روند این مذاکرات گفت: رویکرد جمهوری اسلامی ایران همچنان پایبند ماندن به مسیر مذاکرات است.

آقای کنعانی تاکید کرد: موضوع مذاکره چارچوب مشخص و مشخصی دارد. جزئیات برای طرفین روشن است. مواضع ایران بارها بیان شده است و ما آماده ایم در همین مسیر پیش برویم و به توافق جامعی برسیم که منافع همه طرف ها را تامین کند.

دیدگاهتان را بنویسید