سرابی به نام “تولید لاستیک” خرم آباد – کلنگی که روی زمین ماند!

امروزه تنها یک خاطره از “صنعت لاستیک” و هزاران شغلی که باید برای مردم لرستان ایجاد می کرد باقی مانده است. یک رویا در سال 1372 در سفر رئیس جمهور به لرستان با عنوان “بزرگترین پروژه صنعتی” در لرستان ، وی در ذهن جوانان بیکار آن استان نقش آفرینی کرد.

این پروژه که قرار بود طی 36 ماه به اتمام برسد ، اکنون پس از 8 سال به عنوان زمین خالی در پای خرم آباد دیده می شود ، بنابراین ایجاد حدود 2000 شغل برای جوانان لرستانی تنها یک سراب است.

سرنوشت تولید تایر خرم آباد هنوز مشخص نیست

مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرم آباد و آنی در مجلس شورای اسلامی من می گویم وی با اشاره به آخرین وضعیت این پروژه به خبرنگار مهر گفت: بانک صنعت و معدن وایدرودر این زمینه آنها به تعهدات خود عمل نکرده اند.

سرابی به نام

وی با اشاره به عدم پرداخت تجهیزات به این کارخانه گفت: سرمایه گذار درست کار نمی کند.

نماینده مردم خرم آباد و آنی وی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: من در هیات مدیره این کارخانه در جلسه ای در تهران اعلام کردم که یا اخراج می شوید یا کار خود را شروع می کنید.

ویسکرمی گفت که اکنون تولید 50،000 لاستیک را آغاز کرده اند: “تجهیزات آن در حال حمل است ، سوله های کارخانه ساخته و حمل می شود.”

وی افزود: با توجه به تحریم ها امیدواریم مشکل تجهیزات آن برطرف شده و نتیجه ای حاصل شود.

سرابی به نام

بانک منابع لازم را ارائه نکرده است

این اظهارات در حالی صورت گرفت که بهزاد منصوری ، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت لرستان ، پیش از این در نشستی مجازی با خبرنگاران در مورد این پروژه گفته بود: تمام منابع مربوط به تولید لاستیک خرم آباد از منابع بانک صنعت ، معادن است. و توسعه ملی صندوق مورد توجه قرار گرفت.

وی گفت: اما به دلیل قرار گرفتن بانک صنعت و معدن در فهرست تحریم ها ، عملاً این بانک در تأمین منابع لازم کوتاهی کرده است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت لرستان گفت: امیدواریم طبق برنامه ای که داشتیم بانک عامل تغییر کند و این طرح متناسب با نیاز ارز به بانک سوم ارائه شود.

سرابی به نام

سوال در حال پیگیری است!

همچنین قبل از آن جعفر تولابی مدیر مرکز لرستان با اشاره به آخرین وضعیت پروژه تولید تایر در خرم آباد گفت: سرمایه گذار با مشکل تامین وام ارزی برای اجرای این پروژه مواجه است.

وی با بیان اینکه موضوع در حال رصد است ، گفت: این نیروگاه آماده است و زیرساخت های آن مورد انتظار است.

استاندار لرستان مرکز گفت: موضوع تامین آب این کارخانه نیز در حال رسیدگی است و با پیگیری های انجام شده امیدواریم مجوز حفاری برای آن صادر شود.

تولابی گفت: “حدود 100 هکتار زمین برای این کارخانه تملک شده است.” “در حال حاضر ، این پروژه حدود 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.”

سرابی به نام

وی افزود: برنامه ریزی شده که منابع ارزی و اعتباری ریالی مورد نیاز این پروژه توسط صندوق توسعه ملی تامین شود.

در هر صورت تاخیر مسئولان در اجرای سازه لاستیکی هورام آباد مشکلات جدی را برای این پروژه ایجاد کرده است ، شاید در صورت توجه ویژه در اولین سالهای اجرای پروژه. آه تو خرم آباد برای فعال شدن پروژه لاستیک ایجاد شد ، امروزه بیش از هزار جوان در لرستان شغل داشته اند و این استان هنوز در بین بیکارترین استان های کشور نیست. سایر پروژه های اقتصادی ناتمام اقتصادی در لرستان نیز به همین ترتیب است.

دیدگاهتان را بنویسید