سربازان اوکراینی زندانیان روسی را اعدام می کنند

به گزارش نیویورک تایمز، یک سرباز اوکراینی در این عکس ها شنیده می شود که می گوید: او (سرباز روسی) هنوز زنده است، از این دزدان عکس بگیرید، او نفس می کشد.

مرد دیگری گفت که سرباز روس که ظاهراً مجروح شده بود هنوز زنده است و سپس یک سرباز اوکراینی دو گلوله به سمت اسیر روسی شلیک کرد اما سرباز اوکراینی به دو گلوله راضی نشد و پس از تکان دادن سرباز روسی دو گلوله به او شلیک کرد.

این تصویر جسد بی جان حداقل سه سرباز روسی دیگر را با دستان بسته از پشت نشان می دهد.

یک سرباز اوکراینی گفت: “اینها حتی مردم نیستند.”

این ویدئو در جاده شمال روستای دمیتریویتسا در 10 کیلومتری شهر بوچا ضبط شده است. در روزهای اخیر تصاویر منتشر شده از اجساد غیرنظامیان کشته شده در بوچا متهم به جنایات جنگی علیه روسیه شده است.

وزارت دفاع اوکراین نیز با انتشار عکس های مشابهی از حمله نیروهای روسی به کاروان نظامیان روسیه مدعی شد که نیروهای اوکراینی کار درستی انجام داده اند.

با این حال، تعدادی از روزنامه نگاران و رسانه های اوکراینی عکس هایی از حمله نیروهای اوکراینی به کاروان نظامیان روسیه در 30 مارس منتشر کردند.

ارتش روسیه اعلام کرده است که در 30 مارس از شهر بوچا عقب نشینی می کند.

به گزارش ایرنا، پس از آنکه مقامات اوکراینی در 3 آوریل (3 آوریل) اعلام کردند که تمامی مناطق پایتخت را از کنترل روسیه آزاد کرده اند، انتشار عکس های نگران کننده از غیرنظامیان در خیابان های بوچا جهان را تکان داد.

رسانه های غربی با انتشار عکس هایی از شهر بوچا در نزدیکی کیف مدعی شده اند که نیروهای روسی در حال خروج از پایتخت اوکراین به سوی غیرنظامیان شلیک کرده اند و کرملین قاطعانه هرگونه دخالت در کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا را رد کرده است.

در 21 فوریه 2022، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، بی تفاوتی غرب به نگرانی های امنیتی مسکو را پذیرفت و استقلال جمهوری های خلق دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس را به رسمیت شناخت.

سه روز بعد، روز پنجشنبه (26 مارس)، پوتین به اصطلاح «عملیات ویژه» را علیه اوکراین آغاز کرد و روابط پرتنش مسکو و کیف را به یک رویارویی نظامی تبدیل کرد. درگیری در اوکراین و واکنش به اقدامات روسیه همچنان ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید