مقامات اوکراینی از ربوده شدن شهردار میلیتوپل توسط نیروهای روسی خبر دادند


ساعت: 06:45
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۱
کد خبر: 1814769

مقامات اوکراینی می گویند شهردار شهر میلیتوپل در جنوب اوکراین روز جمعه توسط نیروهای روسی ربوده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری فرانسه، ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین و دیگر مقامات اوکراینی تایید کردند که شهردار میلیتوپل در جنوب اوکراین روز جمعه توسط نیروهای روسی ربوده شده است.

پارلمان اوکراین نیز در توییتر نوشت: «گروهی 10 نفره از اشغالگران ایوان فدوروف، شهردار میلیتوپل را ربودند».

در این بیانیه آمده است که شهردار ربوده شده از همکاری با دشمن خودداری کرد و در حالی که در مرکز بحران شهر بود و به مشکلات مربوط به مشکلات شهر رسیدگی می کرد، دستگیر شد.

زلینسکی اواخر روز جمعه در یک پیام ویدئویی ربوده شدن شهردار میلیتوپل در جنوب اوکراین را تایید کرد و او را شهردار خواند که شجاعانه از اوکراین و جامعه آن دفاع کرد. زلنسکی گفت: “این نشانه ضعف متجاوزان است، آنها وارد مرحله جدیدی از قتل شده اند که در آن تلاش می کنند نمایندگان و مقامات قانونی محلی اوکراین را به طور فیزیکی نابود کنند.” بنابراین، دستگیری شهردار میلیتوپل نه تنها علیه یک فرد خاص، علیه یک جامعه خاص و نه تنها علیه اوکراین جرم است. این یک جنایت علیه خود دموکراسی است. اقدامات متجاوزان روسی اقدامات تروریستی تلقی خواهد شد.»

کریلو تیموشنکو، معاون رئیس جمهور اوکراین، پیش از این ویدئویی را در تلگرام منتشر کرده بود که نشان می‌دهد سربازان روسی از ساختمانی بیرون می‌آیند و مردی سیاه‌پوش را دستگیر می‌کنند و ظاهراً سرش را با کیف سیاه پوشانده‌اند.

بر اساس گزارش پارلمان اوکراین، یکی دیگر از مقامات منطقه ای اوکراین نیز چند روز پیش ربوده و سپس آزاد شد.

میلیتوپل قبل از تهاجم روسیه کمی بیش از 150000 نفر جمعیت داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید