واکنش واشنگتن به ربوده شدن رئیس عملیات علیه اسرائیل در قبرس توسط ایران

واکنش واشنگتن به ربوده شدن رئیس عملیات علیه اسرائیل در قبرس توسط ایران

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، پنجشنبه به وقت محلی در پاسخ به سوالی درباره تلاش اتحادیه اروپا برای حفظ تحریم های موشکی ایران پس از انقضای آنها در اکتبر بر اساس برجام گفت: ما هیچ تغییری در تحریم های خود علیه ایران ایجاد نکرده ایم. تولید و گسترش تسلیحات موشکی ایران یک تهدید بزرگ برای امنیت بین المللی است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اذعان کرد: بدون توجه به تحریم های سازمان ملل، برای مقابله با تهدید ناشی از توان موشکی بالستیک ایران به همکاری با متحدان خود از جمله سه کشور اروپایی ادامه خواهیم داد.

میلر گفت: ما به استفاده از همه ابزارهای خود از جمله تحریم ها و محدودیت های صادراتی برای مقابله با برنامه موشکی ایران و توانایی آن در گسترش تسلیحات موشکی و انتقال فناوری ادامه خواهیم داد. ما همچنین به بیان نگرانی های خود در مورد برنامه موشکی بالستیک ایران در مجامع عمومی از جمله در سازمان ملل ادامه خواهیم داد.

میلر در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر ادعای روزنامه اسرائیلی مبنی بر ربودن رئیس عملیات ضدصهیونیستی قبرس توسط ایران و ارتباط وی با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ایجاد رعب و وحشت در آن قسمت از ارتش ایران، گفت: ما همچنان اقدامات بی ثبات کننده ایران در منطقه را محکوم می کند. ما انجام می دهیم و با آنها برخورد می کنیم. اما من نظر خاصی در مورد ادعای طرح حمله تروریستی ایران علیه یهودیان قبرس ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید