تاریخچه ربوده شدن نیروهای اطلاعات سپاه توسط موساد چیست؟

تاریخچه ربوده شدن نیروهای اطلاعات سپاه توسط موساد چیست؟

سازمان اطلاعات اسرائیل بار دیگر اعلام کرد که عملیاتی را در خاک ایران انجام داده و یک سرباز سپاه را در خاک ایران ربوده و از وی بازجویی کرده است. موساد مدعی شد که پس از این بازجویی، طرح ترور در قبرس خنثی شد.

جاسوسی اسرائیل در ایران

موساد، سازمان اطلاعاتی اسرائیل، مدعی است که عوامل آن سازمان یک مرد ایرانی را ربوده و از او در ارتباط با طرح کشتن شهروندان اسرائیلی در قبرس بازجویی کرده اند. در ویدئویی که موساد منتشر کرده، فردی به نام یوسف شهبازی عباس علیلو مدعی شده است که از فردی به نام حسن شوشتری زاده از اطلاعات سپاه دستور دریافت کرده است.

موساد مدعی شد که پس از بازجویی از این فرد و شناسایی جزئیات طرح ترور و همدستانش، مقامات قبرس را در جریان قرار دادند و آنها توانستند اکثر اعضای گروه را دستگیر کرده و نقشه ترور را خنثی کنند.

هفته گذشته رسانه های اسرائیلی مدعی شدند که سرویس اطلاعاتی قبرس عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه شهروندان اسرائیلی در این کشور را خنثی کرده است. بر اساس گزارش رسانه های اسرائیل، مقامات قبرسی با همکاری سرویس های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل توانستند این عملیات را کشف و خنثی کنند.

روزنامه قبرسی «فیلنیوز» نیز با انتشار پیامی مشابه به منابع خود اشاره کرد که بر اساس آن «از انجام عملیات تروریستی علیه شهروندان یهودی در خاک جمهوری قبرس جلوگیری شده است». این روزنامه افزود: قبرس پیش از این اطلاعاتی درباره این هسته جاسوسی ایرانی و طرح حمله به اسرائیلی ها در آن کشور از تل آویو و واشنگتن دریافت کرده بود.

این سومین باری است که ادعا می شود اسرائیل افراد را در ایران دستگیر و بازجویی می کند و یکی از چندین باری است که این رژیم در ایران عملیات انجام داده است. در اردیبهشت 1401، موساد فایل صوتی و تصویری مشابهی را منتشر کرد که در آن فردی به نام «منصور رسولی» مدعی عضویت در سپاه قدس و مأموریتی از طرف سپاه قدس، یکی از اعضای سفارت اسرائیل در این کشور بود. ترکیه، ژنرال آمریکایی در آلمان و قتل یک روزنامه نگار در فرانسه. موساد با انتشار فیلم اعترافات «منصور رسولی» مدعی شد که این مرد توسط نیروهای موساد در ایران بازجویی شده و سپس در ایران تنها مانده است.

بر اساس گزارش های منتشر شده در رسانه های اسرائیلی، «بازجویی» «منصور رسولی» در ایران و حداقل پنج ماه قبل از انتشار این ویدئو انجام شده است. در ابتدای زمستان 1398 در یکی از استان های شمال غرب کشور. همزمان رسانه های نهادهای نظامی از جمله تسنیم با انتشار گزارش هایی از پرونده منصور رسولی آن را «رسوایی جدید موساد» نامیدند. تسنیم در گزارش خود، منصور رسولی را فردی «غیر نظامی» و «کشاورز» در شمال غرب کشور توصیف کرده است که «با مبلغی پول توسط راهزنان و اوباش ربوده شد» و آدم ربایان او را مجبور به بیان «اظهارات معین» کردند. “. تسنیم نوشت که آدم ربایان رسولی دستگیر شدند.

اردیبهشت ماه سال جاری قوه قضائیه آذربایجان غربی از دستگیری و محاکمه 10 نفر در رابطه با پرونده جاسوسی برای رژیم صهیونیستی خبر داد. پس از اعلام این خبر برخی رسانه های داخلی مدعی شدند که 5 نفر از آنها به اعدام محکوم شده اند که نام منصور رسولی نیز از جمله آنهاست. این ادعا از سوی مقامات رسمی در ایران تایید نشده است.

اما این تنها مورد بازجویی در ایران نبود. در ژوئیه 1401، موساد بار دیگر مدعی شد که از یکی از مقامات سپاه به نام «یدالله خمتی» در تهران بازجویی کرده است. این فرد در فیلم ضبط شده بازجویی اطلاعاتی از انتقال سلاح به سوریه، عراق و لبنان می دهد.

خبرگزاری ایرنا، خبرگزاری دولتی، پس از انتشار فیلم بازجویی یدولا خمتی، گزارشی را منتشر کرد و اصل خبر را تایید کرد، اما آن را ادامه طرح استفاده از اراذل و اوباش برای اخاذی خواند. ایرنا در این گزارش گفت که بررسی ها نشان می دهد که ماجرای بازجویی یدالله خمتی توسط موساد در تهران «موضوع گزارشی بود که در ژوئن سال جاری درباره جذب راهزنان و راهزنان با سابقه توسط موساد منتشر شد». البته ایرنا تایید می کند که این باند اراذل و اوباش «در خدمت سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی بودند» و همگی دستگیر شدند.

ایرنا به گزارشی از خرداد ماه 24 خرداد 1401 در ساعت 20:30 صدا و سیما اشاره کرد که در آن سازمان جاسوسی اسرائیل متهم به “استفاده” از “گروه اراذل و اوباش تحت رهبری” شده است. موساد». در این بخش خبری آمده است که اراذل و اوباش تحت رهبری موساد «یک نیروی جهادی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را ربوده و با «شکنجه و تهدید» به چیزهایی که «در حوزه کاری و تجربه او نبوده» اعتراف کرده اند. “

ایرنا در گزارش خود با تکرار موارد مشابه، یدالله کمیت را «یکی از نیروهای جهادی مرتبط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» دانسته که توسط راهزنان و اراذل و اوباش ربوده و به حومه تهران برده شد و او را مجبور به ساخت اعترافات دروغین همراه با تهدید و شکنجه.» این رسانه گفته است که به جز تیم راهزن، افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نیز در عملیات سایبری دیگری در تور اطلاعاتی ایران دست دارد.

ایران و اسرائیل بارها به صورت مستقیم و غیرمستقیم یکدیگر را هدف قرار داده اند، اما اسرائیل در این زمینه یک قدم از ایران جلوتر است. رژیم صهیونیستی جبهه درگیری با جمهوری اسلامی را وارد خاک پایتخت ایران کرد. از ترور دانشمندان هسته ای در سال های 1388 تا 90 تا انفجار انبار مهمات سپاه در ملارد و شهادت حسن طهرانی مقدم، رئیس سازمان جهاد خودکفایی سپاه و انفجارها، سرقت اسناد هسته ای ایران. آتش‌سوزی‌های سریالی سال ۲۰۱۹، ترور دومین سرکرده القاعده در خیابان پاسداران تهران و ترور محسن فخری‌زاده، مغز متفکر برنامه موشکی ایران، در آبسرد دماوند. دو مورد اخیر از نظر اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خاک ایران منحصر به فرد بود زیرا اولی یک اقدام تروریستی به دستور ایالات متحده آمریکا در پایتخت و دومی یک اقدام با دقت برنامه ریزی شده و از راه دور در خاک ایران بود.

ایران همواره گفته است که اقدامات تروریستی اسرائیل را تلافی خواهد کرد، اما تاکنون این اقدامی بی دقت در سطح فعالیت های تروریستی اسرائیل در خاک ایران بوده است. در واقع، الجزیره قطر در ژوئن سال گذشته گزارشی را به نقل از مقامات سپاه منتشر کرد و مدعی شد که ایران 20 شخصیت اسرائیلی را در پاسخ به کشتار اسرائیل هدف قرار داده و کشته است. در میان این قهرمانان می توان نام فهیم حناوی، افسر 45 ساله موساد را در ارتباط با ترور محسن فخری زاده مشاهده کرد. الجزیره مدعی است این مرد در تل آویو کشته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید