سازمان حمایت از حقوق بشر از اعدام و شکنجه غیرقانونی اسیران جنگی توسط نیروهای اوکراینی خبر داد.


ساعت: 05:47
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911250

دیده بان حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین گزارش های موثقی دارد مبنی بر اینکه نیروهای مسلح اوکراین افراد غیر جنگی را بدون محاکمه اعدام کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خبرگزاری روسی تاس، ماتیلدا بوگنر، رئیس این کمیسیون، روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو از طریق لینک ویدیویی از کیف گفت که اطلاعاتی درباره شکنجه و بدرفتاری با اسیران جنگی روسی نیز دریافت شده است.

وی افزود: گزارش های موثقی از اعدام های فراقانونی توسط نیروهای مسلح اوکراین وجود دارد. این در اوایل درگیری اتفاق افتاد. ویدیوهایی در مورد این موضوع وجود دارد که به صورت عمومی منتشر شده است. مقامات اوکراین تحقیقاتی را در مورد این گزارش ها آغاز کرده اند. با این حال هیچ پیشرفتی در این تحقیق مشاهده نکرده ایم. “

او گفت که اطلاعاتی در مورد شکنجه علیه اسیران جنگی روسی دارد. این اطلاعات طی مصاحبه های کارکنان این سازمان با 175 زندانی به دست آمده است.

بوگنر ادامه داد: «ما مواردی از شکنجه و بدرفتاری، عمدتاً در حین دستگیری، بازجویی اولیه یا انتقال به اردوگاه‌های ترانزیت و مراکز بازداشت، مستند کرده‌ایم.

اسیران جنگی بلافاصله پس از دستگیری و در حین بازجویی ها گزارش دادند که “لگد و سیلی به صورت و بدنشان زده اند”. موارد استفاده از شوک الکتریکی ثبت شده است.

رئیس نمایندگی سازمان ملل گفت: بسیاری از زندانیان از شرایط بد و اغلب تحقیرآمیز هنگام انتقال به اردوگاه ها و بازداشتگاه ها صحبت کردند. آنها را با کامیون‌ها و مینی‌ون‌ها، اغلب برهنه، با دست‌های بسته از پشت فرستادند.

در منطقه Dnipropetrovsk و در “چند موسسه تحقیقاتی” زندانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. علاوه بر این، گزارش هایی از بازداشت طولانی مدت زندانیان در مکان های غیر رسمی و نامناسب مانند زیرزمین نگهبانی ها یا مقرهای نظامی نیز وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید