رسانه های روسی از احتمال فروش سوخو-35 به ایران خبر دادند

ساعت: 14:08
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796616

یک روزنامه روسی از احتمال فروش جنگنده های مدرن سوخو-35 روسیه به ایران خبر داد و نوشت که این هواپیماها از قبل برای فروش در مصر آماده شده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه اوراسیادیلی چاپ مسکو روز جمعه در مقاله ای نوشت که موضوع فروش جنگنده های چندمنظوره سوخو-35 به ایران که پیش از این مصر دستور خرید آنها را از مسکو داده بود، مطرح شده است.

به گزارش رسانه های روسی، مصر به دلیل تهدید آمریکا به تحریم های یکجانبه علیه این کشور، خرید جنگنده های سوخو-35 از روسیه را در قالب قراردادی 2 میلیارد دلاری متوقف کرده است.

اوراسیادیلی نوشت: در حال حاضر چندین فروند جنگنده سوخو-35 به مقصد مصر که آمریکا قاهره را مجبور به ترک آنها کرد، آماده فروش به کشورهای دیگر از جمله الجزایر و ایران است.

این رسانه می نویسد: عمده ناوگان هوایی ایران را هواپیماهای خریداری شده از آمریکا شامل F-14E، F-4 و F-5 تشکیل می دهد که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و در دوران پس از پیروزی خریداری شده اند. تهران چند فروند جت جنگنده می‌خرد میگ 29 از مسکو می‌خرد.

این روزنامه روسی با اشاره به اینکه ایران از اوایل دهه 90 تاکنون هواپیمای تهاجمی خریداری نکرده است، نوشت: بنابراین با خرید 20 فروند هواپیمای مدرن جدید می تواند نیروی دریایی خود را به میزان قابل توجهی تقویت کند.

این مقاله خاطرنشان می کند که پس از امضای برجام در سال 2015، ایران ممکن است از این فرصت برای خرید 30 جنگنده چند منظوره سوخو 30 و 300 تانک از روسیه استفاده کند.

رسانه های روسی نیز در مقاله خود به پایان تحریم تسلیحاتی شورای امنیت ایران در اکتبر 2020 اشاره کردند و افزودند که ایران هیچ مانعی برای تجارت تسلیحات ندارد.

این مقاله روسی به نقل از موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم می نویسد که مصر به روسیه دستور داده تا سال 2023 24 فروند جنگنده سوخو-35 بسازد و بفروشد.

سوخو-35 اس یک جت مافوق صوت است که توسط کارخانه هواپیماسازی سوخو در سال 2007 ساخته شد و ده ها پرواز آزمایشی انجام داده است.

این جنگنده نسل 4 ++ می باشد که دارای ویژگی های خاصی مانند قدرت مانور بالا و سیستم هدایت الکترونیکی پیشرفته می باشد.

این جنگنده ها که همزمان با موشک های پیشرفته می توانند 8 هدف را شناسایی، تعقیب و منهدم کنند، با سیستم پارازیت نیز توانایی بالایی در پنهان شدن از دید رادارهای دشمن دارند.

در عملیات ضد تروریستی در سوریه که از اکتبر 2015 تا ژانویه 1995 انجام شد، روسیه به طور گسترده از جنگنده های سوخو-35 برای سرکوب تروریست ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید