سایت روسی: احتمال غیبت ایران در مسابقات جهانی کشتی در آمریکا

رقابت های کشتی آزاد جام جهانی آذرماه در آمریکا برگزار می شود و مشخص نیست که آیا تیم ملی کشتی آزاد ایران ویزا می گیرد یا خیر. اگر این اتفاق نیفتد ایران در جام جهانی کشتی فرنگی غایب خواهد بود و اسلواکی جایگزین این تیم می شود.

پنج کشور برتر راه یافته به رده بندی نهایی رقابت های کشتی بلگراد جواز حضور در جام جهانی را به دست آوردند و تیم ششم نیز متشکل از قهرمانانی است که کشورهایشان جزو پنج کشور برتر نبودند اما نتایج خوبی در مسابقات جهانی کسب کردند. جام جهانی بلگراد.

جام جهانی کشتی آزاد و کشتی زنان روزهای 19 و 20 آذرماه در شهر کورالویل آمریکا (آیووا) برگزار می شود. تیم هایی از آمریکا، ایران، ژاپن، مغولستان و گرجستان در کشتی آزاد و تیم هایی از ژاپن، آمریکا، چین، مغولستان و اوکراین در کشتی بانوان به رقابت می پردازند.

جام جهانی کشتی با حضور تیم های ترکیه، آذربایجان، صربستان، ایران و قرقیزستان روزهای 5 و 15 آبان ماه در باکو برگزار می شود.

هنوز مشخص نیست که تیم کشتی آزاد ایران راهی آمریکا می شود یا خیر. در فوریه امسال، ایرانی ها یک بازی دوستانه برنامه ریزی شده در آمریکا را تحریم کردند. دلیل این امر خودداری از صدور روادید ورود به آمریکا برای پنج عضو ایران از جمله علیرضا، دبیر رئیس فدراسیون کشتی ایران بود.

اگر این بار هم همین اتفاق بیفتد، تیم آزاد اسلواکی که در بلگراد ششم شد، باید در مسابقات جهانی حضور داشته باشد.

به گزارش ایسنا، علیرضا دبیر پیشتر اعلام کرده بود که اگر آمریکا حتی برای یک نفر از هیئت ایرانی روادید ندهد، آنها برای رقابت به این کشور نخواهند رفت.

دیدگاهتان را بنویسید